سخن سردبیر
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
به طور کلی ژرفکاوی در مسائل آموزش زبان فارسی و آگاهی از نیازها و تحلیل خواستههای فارسیآموزان میتواند برنامهریزان و و پژوهشگران را در طراحی هرچه بهتر دورههای آموزشی و اتخاذ رویکردهای متنوع و سودمند آموزشی یاری رسانده و راهگشای کسانی باشد که اقدام به یادگیری زبان فارسی میکنند. در این راستا استفاده از تجارب اساتید و افرادی که سالها به طور عینی و عملی با فارسی آموزان در ارتباطند بیفایده نخواهد بود. به دلیل جامعیت و گستردگی مباحث زبانی، به جرأت میتوان گفت که امروزه مبحث آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، یکی از گستردهترین حوزههای پژوهشی به شمار میرود و پژوهشگران میتوانند با آگاهی و آشنایی روشمند با چنین مباحثی و تولید آثار ارزشمند و پرمایه، زمینهساز پویایی پژوهشها در حوزهی آموزشکاوی زبان فارسی باشند. پژوهشنامهی «آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان» با پشتوانهی علمی به جهت همکاری و استفاده از دانش و تجارب پژوهشگران و فرهیختگان برجسته در زمینهی آموزش زبان فارسی و گرایشهای مربوطه منتشر شده است. همچنین این پژوهشنامه با هدف دسترسی به آخرین پیشرفتهای علمی در قالب مقالات، توسعه و نوآوری در زمینهی آموزش زبان راهاندازی شده و در همین راستا و برای ارتقا و توسعهی فرهنگ پژوهش و نیز جهتدهی به تحقیقات علمی و انتقال و تبادل تجربیات و دستآوردهای کارآمد در حوزهی آموزش زبان فارسی، در نظر دارد در راستای ارتقا و توسعهی فرهنگ پژوهش و نیز جهت دهی به تحقیقات علمی و تبادل و انتقال دستآوردهای کارآمد پژوهشگران، ساختار مقالات را در حد امکان یکسانسازی نماید. بدین منظور شیوهنامهی نگارش مقالات آماده و بهروز رسانی شده و در اختیار پژوهشگران ارجمند قرار گرفته است. بدیهی است نشریه درصورت رعایت نشدن روند شیوهنامهی جدید؛ ضمن احترام به همهی پژوهشگران و همکاران گرامی و اذعان به ارزشمند بودن پژوهشهای آنان، از ارسال مقالات برای داوری معذور است تا از تأخیرهای بیمورد در چاپ مقالات سایر همکاران و فرهیختگان دوری گزیده شود. امیررضا وکیلی فرد آموزشکاو زبان فارسی
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2016-11-211395-09-01
ناشر
دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University
شاپا
2322-53942676-3354




