• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    • دوره 4, شماره دو- پیاپی 10
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
    • دوره 4, شماره دو- پیاپی 10
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مهارت های شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی: مقایسه ی کلاس‌های مجازی و حضوری

    (ندگان)پدیدآور
    صفارمقدم, احمدمختاری, شهرهسعیدنیا, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    532.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر به مقایسه­ی میزان فراگیری مهارت شنیداری دانشجویان مجازی و حضوری در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و مدرسه المهدی(عج) که هر دو وابسته به جامعه‏المصطفی(ص) العالمیه هستند می‌پردازد. این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است و هدف از آن، اعتبارسنجی آموزش مجازی در این دانشگاه بین‌المللی می‌باشد. به این منظور، با توجه به یکسان بودن محتوای آموزش مجازی در دانشگاه مجازی المصطفی(ص) و آموزش حضوری در مدرسه المهدی(عج)، ابتدا پیش‌آزمونی با شرکت ده نفر از دانشجویان برگزار گردید. سپس، براساس تجربه­ی حاصله، 42 نفر از دانشجویان عرب­زبان ترم سوم در دو مرکز یادشده، به‌طور تصادفی انتخاب شدند و مهارت­های شنیداری کلی آنان مطابق اصول براون (2004) در آزمونی مورد بررسی و سنجش قرار گرفت. شایان ذکر است که آزمونورانی که شرایط نامتعارف و ناهمگن داشتند، از آزمون حذف شدند. در این آزمون، میانگین نمرات زبان‌آموزان شیوه­ی مجازی 12.96 و میانگین نمرات زبان‌آموزان حضوری 13.86 شد. با توجه به این امر، نمرات دانشجویان حضوری به‌طور متوسط 0.90 بیشتر از دانشجویان مجازی بود؛ اما آزمون تی مستقل نشان داد که این تفاوت معنادار نیست. از این ‌رو، می­توان نتیجه گرفت که آموزش مجازی می‌تواند به جایگاه بالاتری در سیاست‌های آموزشی جامعه‏المصطفی(ص) العالمیه ارتقا یابد و در شرایطی که امکان حضور متقاضیان در ایران فراهم نباشد، جایگزین مناسبی برای آموزش حضوری خواهد بود.
    کلید واژگان
    آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان
    آموزش مجازی
    آموزش حضوری
    توانش شنیداری
    جامعه‏المصطفی(ص) العالمیه

    شماره نشریه
    10
    تاریخ نشر
    2015-10-23
    1394-08-01
    ناشر
    دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)
    Imam Khomeini International University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار زبا‌شناسی- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
    پژوهشگر و مدرس مدعو آموزش زبان فارسی - دانشگاه مجازی جامعة المصطفی(ص)
    پژوهشگر و مربی زبان و ادبیات فارسی- دانشگاه مجازی جامعة المصطفی(ص)

    شاپا
    2322-5394
    2676-3354
    URI
    http://jtpsol.journals.ikiu.ac.ir/article_950.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208174

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب