رمزگردانی در کلاس های زبان انگلیسی در ایران
(ندگان)پدیدآور
مفتون, پرویزامجدی پروز, علیرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از مطالعه حاضر بررسی کارکرد مثبت رمزگردانی به زبان اول (فارسی) در کلاسهای آموزش زبان انگلیسی در ایران می باشد. این مطالعه موردی بر آشکارسازی نگرش معلمان و زبان آموزان نسبت به الگوها، کارکردها و عوامل رمزگردانی به زبان اول در کلاسهای زبان انگلیسی در کشور ایران تأکید دارد. روش تحقیق مطالعه حاضر از نوع کمّی است و هدف از آن تجزیه و تحلیل رمزگردانی به زبان فارسی به وسیلهی پرسشنامه می باشد. تجزیه و تحلیل دادهها نشان میدهد که رمزگردانی به زبان اول راهبرد غالب و شایعی میان بیشتر معلمان زبان انگلیسی در موسسههای زبان ایران است. همچنین نتایج نشان داده است که رمزگردانی به موقع به زبان اول نقش مثبتی در تدریس و یادگیری زبان انگلیسی ایفا میکند.
کلید واژگان
رمزگردانینگرش
کارکرد
زبان اول
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2018-05-221397-03-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kurdistan
سازمان پدید آورنده
استاد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایراناستادیار آموزش زبان انگلیسی، دانشگاه آزاد اسلامی، سنندج، ایران




