تهیهی مطالب آموزشی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بر مبنای رویکرد تلفیقی رایانه مبنا و کلاس مبنا در آموزش همزمان مهارت های زبان
(ندگان)پدیدآور
میردهقان, مهین نازجورقانی, اعظمنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
اهمیت و جایگاه ویژه زبان فارسی بهعنوان زبان علمی در منطقه و جهان، نیازمند برنامهریزی و تحقیقات تخصصی در راستای دستیابی به شیوههای نوین آموزش زبان فارسی، بویژه به غیرفارسیزبانان است. امروزه، در این زمینه، شاهد گرایش بیشتر به سوی خدمات آموزشی تلفیقی(تلفیق شیوه رایانه- مبنا با شیوهی سنتی کلاس- مبنا) با مفهوم کاربرد بیش از یک رسانه در امر آموزش هستیم. بر همین اساس، در این پژوهش، با هدف ارائهی مطالب آموزشی برمبنای آموزش تلفیقی زبان فارسی به غیر فارسیزبانان(با هدف ایرانشناسی)، به تهیهی مجموعهای مشتمل بر 10 درس جهت آموزش همزمان چهار مهارت اصلی زبان فارسی با شیوهی تلفیقی پرداختهایم. در این راستا، ضمن طراحی دروس مزبور، اعتبار مطالب آموزشی طراحی شده را نیز با بهرهگیری از پرسشنامه(در نمونهای آماری از 40 نفر)، مورد ارزیابی و تحلیل آماری قرار دادهایم، که نتایج آماری حاصل نمایانگر معناداری تناسب دروس طراحی شده در تمامی موارد است.
کلید واژگان
آموزش همزمان مهارتهاآموزش تلفیقی زبان فارسی
ترکیب آموزش سنتی و الکترونیکی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University
سازمان پدید آورنده
استادیار زبان شناسی- دانشگاه شهید بهشتیکارشناس ارشد آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان
شاپا
2322-53942676-3354
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388)
ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)تأمین و ارائهء خدمات مشاورهای و توانبخشی مورد نیاز برای دانشآموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛ اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیتها و وجود برخی نگرشهای نامناسب در مورد فراگیرسازی آموزش و پرورش برای کودکان و ...
-
تأثیر مؤلفههای پدیدهی جهانیشدن بر برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی
سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامههای درسی تعلیمات اجتماعی دورهی راهنمایی بر مبنای مؤلفههای پدیده جهانیشدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...
-
ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380)
ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)در فایل منابع موجود می باشد




