مرور دوره 7, شماره یک- پیاپی 15 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 10 از 10
-
ترجمه چکیده ها به زبان انگلیسی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)
-
رشد مهارت نوشتار در فارسی زبانان 13- 18 ساله با نگاهی به الگوهای نحوی و مکث
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)مهارت نوشتاری توانایی برقراری ارتباط و انتقال اطلاعات و عقاید، به کمک مجموعهای از نشانههای نوشتاری است. یکی از مسائل در حوزهی آموزش زبان، بررسی تفاوتهای رشد مهارت نوشتاری افراد مختلف در حوزهای خاص میباشد. بر این ...
-
ساخت آزمون خواندن برای دانشآموزان پایهی ششم ابتدایی با استفاده از انگارهی سنجش شناختی تشخیصی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)پژوهش حاضر با هدف ساخت و رواسازی آزمون خواندن با استفاده از سنجش شناختیتشخیصی انجام شد. به این منظور ابتدا با دستهبندی خصیصههای مرتبط با خواندن در تحقیقات و اسناد ملی و بینالمللی، مهمترین خصیصههای خواندن مشخص شد. پس ...
-
سخن سردبیر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)در سالهای اخیر، از یک سو درخواستها برای تحصیل در دانشگاههای کشور افزوده شده است. از سویی دیگر، پژوهشگران و مدرسان مراکز آموزش زبان فارسی دانشگاههای کشور در پی ادغام همزمان یادگیری زبان فارسی و محتوا هستند تا بتوانند ...
-
سنجش کاربست ابزارهای انسجام واژگانی در کتاب های فارسی متوسطه ی اول
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)در پژوهش حاضر، محتوای کتابهای درسی فارسی متوسطهی دورهی اولِ (هفتم، هشتم و نهم) سال تحصیلی 96–97، از منظر کاربرد ابزارهای انسجام واژگانی و در چارچوب نقشگرایی هلیدی و حسن (1976) مورد واکاوی قرار گرفتند. پژوهش به شیوهی ...
-
شناسنامه علمی انگلیسی شماره 15 شامل: مجوز تعیین اعتبار، پایگاه های نمایه شده، معرفی شورای نویسندگان، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب و سخن سردبیر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)
-
شناسنامه علمی فارسی شماره 15 شامل: مجوز تعیین اعتبار، معرفی شورای نویسندگان، اهداف و خط مشی، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)
-
طراحی انگارهی نظری برنامهی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دورهی ابتدایی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)هدف این تحقیق ارائهی الگوی برنامه درسی کارآفرینمحور در درس فارسی دورهی ابتدایی میباشد. چراکه اهمّیت و جایگاه زبان فارسی بهعنوان پیامآور جلال و عظمت فرهنگ ایرانی و حافظ وحدت و هویت ملیّ، بر کسی پوشیده نیست و کتاب ...
-
مقایسهی رشد زبان گفتاری در دانشآموزان نارساخوان و عادی پایهی اول تا سوم
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)هدف از پژوهش حاضر، مقایسهی رشد حوزههای زبانی کودکان نارساخوان و عادی بود. روش این پژوهش، توصیفی و از نوع پسرویدادی یا علّی– مقایسهای بود. در این پژوهش 60 نفر شامل: 30 دانشآموز نارساخوان رشدی و 30 دانشآموز عادی پایهی ...
-
نمود نوشتاری در کتابهای فارسی و ارتباط آن با مهارت روخوانی دانشآموزان دوره ی اول ابتدایی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2018-04-21)هدف از انجام پژوهش حاضر شناسایی رابطه، رسمالخط متون کتاب درسی فارسی با مهارت روخوانی دانشآموزان دورهی اول ابتدایی بود. جامعهی مورد مطالعه دانشآموزان دورهی اول ابتدایی دبستانهای مناطق نوزدهگانهی شهر تهران در سال ...



