دوره 1, شماره دو -پیاپی 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر آموزش شبکههای واژگانی بر درک مطلب فارسیآموزان غیر ایرانی
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-02-19)پژوهش حاضر به موضوع آموزش شبکههای معنایی فعل در زبان دوم پرداخته و میزان تأثیر این نوع آموزش را بر فرایند زبانآموزی زبانآموزان غیر فارسیزبان ارزیابی میکند. به این منظور، در ابتدا پیشآزمونی اجرا شد و از بین 50 زبانآموز ...
-
تحلیل محتوایی منابع آموزشی زبان فارسی بر پایهی انگارهی نیل اندرسون
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-02-19)کتابهای آموزش زبان، چهار کلانمهارتِ زبانیِ نوشتاری، خوانداری، شنیداری و گفتاری را در زبانآموزان معمولا پرورش میدهند. از این میان تسلط بر مهارت خواندن بدین جهت دارای اهمیت است که دانشجویان را در درک متون تخصصی یاری ...
-
شناسنامه علمی فارسی شامل: شناسنامه فارسی، مجوز تعیین اعتبار، معرفی شورای نویسندگان و مشاوران علمی، اهداف و خط مشی ، برگ درخواست اشتراک، فهرست مطالب
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-02-19)
-
کنش گفتاریِ درخواست: مقایسهی فارسیزبانان و فارسیآموزان
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-02-19)این مقاله به مقایسهی میزان و نوع راهبردهای مستقیم، غیرمستقیم، و تعدیلهای حاشیهای بهکار رفته توسط فارسیزبانان و فارسیآموزان در کنش گفتاریِ درخواست، در بافتهای مختلف (با در نظر گرفتن میزان رسمیت، میزان آشنایی با ...
-
آموزش جملههای شرطی زبان فارسی به غیر فارسیزبانان:مقایسهی دو روش تدریس ساختاری و تکلیف- محور
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-02-19)محققان حوزهی آموزش زبان بر این باورند که شیوهی آموزش، تأثیر فراوانی بر سرعت و عمق یادگیری یک زبان دارد. اهمیت موضوع فوق، در آموزش برخی ساختهای زبان فارسی که از پیچیدگیهای معنایی و نحوی برخوردارند، آشکار است. یکی از ...
-
سخن سردبیر
(دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)Imam Khomeini International University, 2013-02-19)خرد هر کجا گنجی آرد پدید ز نام خدا سازد آن را کلید فرصتی دوباره دست داد تا به مناسبت انتشار شمارهی تازهی پژوهشنامه، با خوانندگان ...



