• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 14, 3(54)پاییز
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 14, 3(54)پاییز
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان بهره‌وری مدل فرآیند خدمات مددکاری و توانمندسازی با استفاده از تکنیک‌های داده‌کاوی

    (ندگان)پدیدآور
    محمدزاده علمداری, مهرداداسماعیل پور, منصوراسلامبولچی, علیرضاسلیمانیان قره چوپوق, فرهاد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.170 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فرآیند خدمات مددکاری و توانمندسازی در نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) جامع و گسترده است و با تحقیق، پذیرش و ارائه خدمات مددکاری برای نیازمندان شروع و بعد از حمایت هدفمند و زماندار، با آموزش و توانمندسازی مددجویان و خروج آنان از چتر حمایتی به پایان می­رسد. از این­رو بهره­گیری از تکنیک­های نوین جهت بررسی میزان بهره­وری مدل پیاده­سازی شده رورت دارد تا اهداف سازمانی از جمله اصلاح فرآیندهای جاری برای رعایت عدالت اجتماعی در حمایت از نیازمندان واقعی و خروج از چرخه حمایت مددجویان توانمند، تأمین شود. در این مطالعه پژوهشگران به دنبال پاسخ به این سؤال هستند که آیا مدل فرایند خدمات مددکاری و توانمندسازی بهره­وری لازم جهت نیل به اهداف سازمانی را دارا بوده یا نیاز به بازطراحی دارد؟ در این راستا داده­های مربوط به میزان تحقق اهداف کاربردی بعد از پیاده­سازی مدل فرآیند خدمات مددکاری و توانمندسازی از جنبه­شناسایی، راهنمایی، پذیرش، نیازسنجی، اولویت­بندی، میزان خدمات عمومی و تخصصی قابل ارائه به نیازمندان واجد شرایط با رویکرد توانمندسازی، با استفاده از پرسشنامه جمع­آوری و با استفاده از متدولوژی کریسپ-داده کاوی[1]مراحل مختلف مبتنی بر داده کاوی انجام گردید. در نهایت جمع بندی نتایج حاصل از داده کاوی با استفاده از رافست[2] 0.86، درخت تصمیم گیری[3] 0.80، تئوری بیز[4] 0.70، شبکه­های عصبی مصنوعی[5]0.85 میزان دقت مدل را پیش­بینی نمود. لذا مدل موجود بهره­وری لازم جهت تحقق اهداف سازمانی را در حدمطلوب دارا بوده و با بازطراحی مجدد مدل موجود توسط پژوهشگران آتی با بهره­گیری از نتایج پژوهش حاضر، امکان ارائه مدل بهینه جهت الگوبرداری سایر سازمان­های مردم­نهاد غیردولتی[6]در داخل و خارج از کشور فراهم خواهد شد.
    کلید واژگان
    کمیته امداد
    خدمات مددکاری
    توانمندسازی
    سازمان‌های مردم نهادغیردولتی
    داده کاوی

    شماره نشریه
    354
    تاریخ نشر
    2020-08-22
    1399-06-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت فناوری اطلاعات،گروه مدیریت، واحدهمدان،دانشگاه آزاداسلامی،همدان،ایران
    دانشیار گروه مهندسی کامپیوتر،واحد همدان،دانشگاه آزاد اسلامی،همدان،ایران
    استادیار گروه مدیریت،واحد همدان،دانشگاه آزاد اسلامی،همدان،ایران
    استادیار گروه مهندسی کامپیوتر،واحد ارومیه،دانشگاه آزاد اسلامی،ارومیه،ایران

    شاپا
    2716-9979
    2476-7298
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.570541.2139
    http://jpm.iaut.ac.ir/article_673691.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208048

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب