عوامل موثر بر بهبود عملکرد مدیران موسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان
(ندگان)پدیدآور
آقایی پور فطرتی, حسینهاشمی, سید محمودنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق در راستای بررسی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر نوع دادهها کمّی و از نظر نحوه گردآوری دادهها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه مدیران و کارکنان مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان میباشند که تعداد آنها 2000 نفر است. روش نمونهگیری در این پژوهش، طبقهای میباشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونهگیری (بر اساس شیوة نمونهگیری مندرج در جدول مورگان) تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش، سؤالات و فرضیههای پژوهش، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته, گویههای مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی، توصیف دادهها در دو بخش متغیرهای زمینهای و متغیرهای اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیهها از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است. با توجه به دادههای تحقیق میتوان گفت، اعتماد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی بر بهبود عملکرد مدیران مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان موثر میباشند. همچنین متغیر رفتارشهروندی سازمانی با ضریب بتای استاندارد (591/0) بیشترین تاثیر را در بهبود عملکرد مدیران مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان دارد و متغیر اعتماد سازمانی با ضریب بتای استاندارد (368/0) کمترین تاثیر را در بهبود عملکرد مدیران موسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان دارد.
کلید واژگان
اعتمادسازمانیرفتار شهروندی سازمانی
عدالت سازمانی
بهبود عملکرد مدیران موسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان
مدیریت بازرگانی
شماره نشریه
253تاریخ نشر
2020-06-211399-04-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایراناستادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحدتهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
شاپا
2716-99792476-7298




