• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 14, 2(53)تابستان
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 14, 2(53)تابستان
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    عوامل موثر بر بهبود عملکرد مدیران موسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان

    (ندگان)پدیدآور
    آقایی پور فطرتی, حسینهاشمی, سید محمود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    794.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در این تحقیق در راستای بررسی عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد مدیران مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان انجام شده است. روش تحقیق در این پژوهش از نظر  هدف کاربردی، از نظر نوع داده­ها کمّی  و از نظر نحوه گردآوری داده­ها، توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق عبارت از کلیه مدیران و کارکنان مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان می­باشند که تعداد آنها 2000 نفر است. روش نمونه­گیری در این پژوهش، طبقه­ای می­باشد. از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونه‌گیری (بر اساس شیوة نمونه‌گیری مندرج در جدول مورگان) تعداد 384 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش، سؤالات و فرضیه­های پژوهش، با استفاده از پرسش­نامه محقق ساخته, گویه­های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی، توصیف داده­ها در دو بخش متغیرهای زمینه­ای و متغیرهای اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی، جهت بررسی فرضیه­ها از آزمون رگرسیون خطی استفاده شده است. با توجه به داده­های تحقیق می­توان گفت، اعتماد سازمانی، رفتار شهروندی سازمانی و عدالت سازمانی بر بهبود عملکرد مدیران مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان موثر می­باشند. همچنین متغیر رفتارشهروندی سازمانی با ضریب بتای استاندارد (591/0) بیشترین تاثیر را در بهبود عملکرد مدیران مؤسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان دارد و متغیر اعتماد سازمانی با ضریب بتای استاندارد (368/0) کمترین تاثیر را در بهبود عملکرد مدیران موسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان دارد.
    کلید واژگان
    اعتمادسازمانی
    رفتار شهروندی سازمانی
    عدالت سازمانی
    بهبود عملکرد مدیران موسسات خدماتی و بازرگانی استان گیلان
    مدیریت بازرگانی

    شماره نشریه
    253
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران
    استادیارگروه مدیریت بازرگانی، واحدتهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران

    شاپا
    2716-9979
    2476-7298
    URI
    https://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.1867230.2437
    http://jpm.iaut.ac.ir/article_673465.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208041

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب