نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorآقاجانی, فاطمهfa_IR
dc.contributor.authorولی پور خطیر, محمدfa_IR
dc.contributor.authorصفایی قادیکلایی, عبدالحمیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:52:34Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:52:34Z
dc.date.available1399-07-09T01:52:34Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:52:34Z
dc.date.issued2020-06-21en_US
dc.date.issued1399-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-15en_US
dc.date.submitted1397-01-26fa_IR
dc.identifier.citationآقاجانی, فاطمه, ولی پور خطیر, محمد, صفایی قادیکلایی, عبدالحمید. (1399). تدوین نقشه استراتژی شرکت ایران خودرو مازندران با رویکرد ترکیبی FDANP و IPA. مدیریت بهره‌وری, 14(253), 49-71. doi: 10.30495/qjopm.2020.553887.1777fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.553887.1777
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_673459.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/208035
dc.description.abstractامروزه سازمان­ها برای بقا و موفقیت در شرایط پیچیده و رقابتی محیط کسب و کار نیازمند مدیریت استراتژیک اثربخش می­باشند تا آنها را در طراحی، برنامه‌ریزی و اجرای موثر اهداف و استراتژی‌های سازمان یاری ‌نماید. علی­رغم اهمیت قابل توجه این موضوع، نتایج تحقیقات حاکی از نبود یک روش اجرایی نظام‌مند برای بکارگیری استراتژ­های سازمان است. یکی از ابزارهای پرکاربرد مدیریت استراتژیک، نقشه استراتژی سازمان می‌باشد که با نمایش عوامل کلیدی موفقیت و روابط میان آنها، به شفاف­سازی استراتژی‌ها و اجرای موثر اهداف استراتژیک کمک نماید. از این رو پژوهش حاضر با هدف تدوین نقشه استراتژی و تحلیل عملکرد شرکت ایران­ خودرو مازندران درصدد کمک به این شرکت برای اجرای موفق استراتژی‌ها و تخصیص صحیح منابع در جهت دستیابی به مأموریت و چشم­انداز شرکت می‌باشد. پس از مرور پیشینة تحقیق و استخراج اهداف استراتژیک شرکت، ارتباط علت و معلولی میان آنها و همچنین وزن هر یک از آنها با استفاده از روش FDANP مشخص گردید. در ادامه بر اساس تحلیل اهمیت-عملکرد، رهنمودهایی برای تخصیص منابع در جهت تحقق اهداف استراتژیک ارائه گردید. بنابراین نتایج تحقیق می‌تواند مبنایی برای تصمیم‌گیری مدیران اجرایی شرکت مذکور برای اولویت‌بندی پروژه­های بهبود مستمر و تخصیص بهینه منابع شرکت قرار گیرد.fa_IR
dc.format.extent1737
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30495/qjopm.2020.553887.1777
dc.subjectنقشه استراتژیfa_IR
dc.subjectکارت امتیازی متوازنfa_IR
dc.subjectFDANPfa_IR
dc.subjectIPAfa_IR
dc.titleتدوین نقشه استراتژی شرکت ایران خودرو مازندران با رویکرد ترکیبی FDANP و IPAfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، مازندران،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، مازندران،ایران(نویسنده مسؤول)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده علوم اقتصادی و اداری، دانشگاه مازندران، مازندران،ایرانfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue253
dc.citation.spage49
dc.citation.epage71


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد