نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاسدزاده, احمدfa_IR
dc.contributor.authorآسیابان رضایی, میناfa_IR
dc.contributor.authorطاهونی, مهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:52:22Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:52:23Z
dc.date.available1399-07-09T01:52:22Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:52:23Z
dc.date.issued2013-03-21en_US
dc.date.issued1392-01-01fa_IR
dc.date.submitted2013-02-24en_US
dc.date.submitted1391-12-06fa_IR
dc.identifier.citationاسدزاده, احمد, آسیابان رضایی, مینا, طاهونی, مهناز. (1392). نقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللی. مدیریت بهره‌وری, 7(124), 119-140.fa_IR
dc.identifier.issn2716-9979
dc.identifier.issn2476-7298
dc.identifier.urihttp://jpm.iaut.ac.ir/article_519440.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207974
dc.description.abstractجهانی سازی و رقابت در بازارهای بین المللی، شرکت‌ها را با چالشی جدید رو به رو کرده است، به طوری که سازمان‌ها برای موفقیت در بازارهای بین المللی نیاز به درک ویژگی‌های بازارهای جهانی و مشتریان و همچنین سازگاری برندهای خود با فرهنگ‌های مختلف، برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار دارند. بر این اساس درک رابطه میان بازار محوری و عملکرد برند می‌تواند­ سازمان‌ها را در رسیدن به مزیت رقابتی و دستیابی به موفقیت‌های بیشتر یاری رساند.­ به همین منظور، در پژوهش حاضر به بررسی تاثیر مستقیم بازار محوری بر عملکرد بین المللی برند و همچنین تاثیر غیرمستقیم آن از طریق برند سازی بین المللی متشکل از دو عنصر جهت گیری برند و جایگاه یابی مجدد پرداخته می‌شود. این پژوهش در میان صد برند برتر ایران انجام گرفته و داده‌ها از طریق پرسشنامه جمع آوری گردیده است. در این تحقیق از روش تحلیل آماری، برآورد ضرایب همبستگی، رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر استفاده می شود. نتایج به دست، بیانگر رابطه معنی‌دار و تاثیر مستقیم و همچنین غیرمستقیم بازار محوری بر عملکرد برند است. تاثیر معنی دار متغیر تعدیل کننده برند سازی نیز به اثبات رسیده است.fa_IR
dc.format.extent668
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزfa_IR
dc.relation.ispartofمدیریت بهره‌وریfa_IR
dc.subjectبازار محوریfa_IR
dc.subjectبرندسازیfa_IR
dc.subjectجهت گیری برندfa_IR
dc.subjectجایگاه یابی مجدد برندfa_IR
dc.subjectعملکرد برندfa_IR
dc.titleنقش بازار محوری در بهبود عملکرد برند در بازارهای بین المللیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentعضو هیأت علمی (استادیار) گروه مدیریت و بازرگانی ،دانشگاه تبریز، تبریز،ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل، مدرس دانشگاه پیام نورزfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازرگانی بین الملل، مدرس دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue124
dc.citation.spage119
dc.citation.epage140


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد