ارزیابی کارایی سازمانی بر اساس تلفیق «کارت امتیازی متوازن» و «تحلیل پوششی دادههای فازی» (مطالعه موردی: شعب بانک سپه شهر تبریز)
(ندگان)پدیدآور
بافنده, علیرضارفیعی, سمیرانوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در عصر کنونی تحولات شگرف دانش مدیریت، وجود نظام ارزیابی را اجتنابناپذیر نموده است؛ به گونهای که فقدان نظام ارزیابی در ابعاد مختلف سازمان را، اعم از ارزیابی در استفاده از منابع و امکانات، کارکنان، اهداف و استراتژی ها؛ به عنوان یکی از علائم بیماریهای سازمان قلمداد مینمایند. تکنیک های مختلفی برای این کار وجود دارد که هر کدام نقاط قوت و ضعف خود را دارند. در این مقاله با ترکیب «کارت امتیازی متوازن[1]» با «تحلیل پوششی دادههای فازی»[2]الگویی برای ارزیابی عملکرد شعب بانک ها ارائه می شود. جامعه آماری تحقیق، کلیه شعب بانک سپه شهر تبریز به تعداد 42 شعبه می باشد. شاخصهای اندازه گیری کارایی با استفاده از کارت امتیازی متوازن و با توجه به پیشینة موضوع تعیین گردیده است. برای جمعآوری دادههای مربوط به هر شاخص از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است که پس از تأیید روایی و پایایی آن در بین جامعه آماری توزیع شده است. برای تجزیه و تحلیل دادهها و ارزیابی کارایی شعب، تحلیل پوششی دادههای فازی به کار رفته است. نتایج بررسیها نشان میدهد که تعداد 10 شعبه از مجموع شعب فعال در سطح شهر تبریز، کارای قوی، 27 شعبه در رده کارا و 5 شعبه باقی مانده ناکارا می باشند. [1]. Balanced Score Card (BSC) [2]. DEA-Like Model
کلید واژگان
کاراییتحلیل پوششی داده های فازی
کارت امتیازی متوازن
بانک سپه
شماره نشریه
334تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
استادیار، گروه مدیریت صنعتی، واحد تبریز،دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایراندانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع موسسه آموزش عالی الغدیر
شاپا
2716-99792476-7298




