• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 5, 3 (18) پاییز
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 5, 3 (18) پاییز
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحلیل اثربخشی سیستم‌های اطلاعات بازاریابی بر کارآمدی برنامه‌ریزی استراتژیک (مطالعه موردی بانک‌ها)

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی, موسیسبحانی, محمدصادقرهنورد, فرج اله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    537.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر اطلاعات، توسعه تکنولوژی اطلاعات این امکان را برای مدیران فراهم ساخته که بتوانند با اطمینان بیشتری به بررسی‌های محیطی اقدام نمایند. اما نقش سیستم­های اطلاعاتی در فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک و تدوین و اجرای استراتژی­ها از وضوح کافی برخوردار نیست. این مقاله به تحلیل  تاثیر اثربخشی سیستم­های اطلاعات بازاریابی بر کارآمدی فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک بازاریابی و عناصر آن در بانک‌های ایران می‌پردازد. در مدل مفهومی این تحقیق، هدف­گذاری، تحلیل وضعیت، تنظیم اهداف و استراتژی­ها و تخصیص منابع به عنوان عناصر اساسی فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک بازاریابی و زمان، محتوی و شکل اطلاعات به عنوان ابعاد خروجی سیستم­های اطلاعات بازاریابی مطرح­اند. مطالعه موردی این پژوهش جهت ارایه نتایج بصورت کمی، شامل بانک­های کشور (به غیراز بانک مرکزی) است. نتایج حاصل از نظرات مدیران ارشد یا کارشناسان خبره واحد طرح و برنامه بانک­ها که طی پرسشنامه­ای که صرفاً به همین منظور طراحی و اجرا شده بود، نشان می­دهد که محتوای خروجی سیستم­های اطلاعات بازاریابی تاثیر زیادی بر کارآمدی فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک بازاریابی دارد. نتایج تحلیل­های روندگرای خطی حاکی از آن است که متغیرهای محتوای اطلاعات و شکل آن، به ترتیب، دارای بیشترین و کمترین میزان توضیح­دهندگی تغییرات عناصر فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک هستند. از بین عناصر فرآیند برنامه­ریزی استراتژیک نیز، تحلیل وضعیت و تخصیص منابع دارای بیشترین، و هدف­گذاری و سپس تنظیم اهداف و تدوین استراتژی­ها دارای کمترین تاثیرپذیری از خروجی سیستم­های اطلاعات بازاریابی هستند.
    کلید واژگان
    سیستمهای اطلاعات بازاریابی
    برنامه‌ریزی استراتژیک بازاریابی
    اثربخشی
    کارآمدی

    شماره نشریه
    318
    تاریخ نشر
    2011-11-22
    1390-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت دولتی با گرایش منابع انسانی
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی
    عضو هیأت علمی (دانشیار )مؤسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی

    شاپا
    2716-9979
    2476-7298
    URI
    http://jpm.iaut.ac.ir/article_519359.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207745

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب