شناسایی عوامل موثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک
(ندگان)پدیدآور
گیلانی نیا, شهرامموسویان, سید جوادنوع مدرک
Textعلمی پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه صنعت خدمات در دنیا در حال تغییر است. فناوری های جدید، روش ارایه خدمت به مشتری را در بسیاری از سازمان های خدماتی دگرگون کرده است. خدمات رسانی بانک ها نیز تحت تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات دچار تحولات اساسی شده است. در این تحقیق تاثیر سطوح مختلف عوامل موثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیک طبق مدل پذیرش فناوری دیویس در صنعت بانکداری مورد مطالعه قرار گرفته است. طبق این مدل سهولت ادراک شده، مفید بودن ادراک شده و یک عامل اضافی امنیت ادراک شده مورد بررسی، قرارگرفت .روش تحقیق علی - مقایسه ای و آزمون آماری، تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه جهت آزمون فرضیه ها مورد استفاده قرار گرفت . نتیجه تحقیق نشان داد تاثیر سطوح مختلف عوامل موثر بر گرایش مشتریان در استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی متفاوت است.
کلید واژگان
بانکداری الکترونیکدستگاه خودپرداز
پایانه فروش
مدل پذیرش فناوری
گرایش مشتریان
شماره نشریه
411تاریخ نشر
2009-12-221388-10-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت، واحد رشت ،دانشگاه آزاد اسلامی،رشت،ایرانکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی
شاپا
2716-99792476-7298




