• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت بهره‌وری
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی دیدگاههای متخصصان وکارکنان نسبت به مولفه های مدیریت کیفیت فراگیر (TQM) به منظور ارائه چارچوب ادراکی برای دبیرستان های آموزش و پرورش شهرستان اهر در سالتحصیلی 86-85

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی آوارسین, صادقحسین زاده, امید علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    466.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش با عنوان « بررسی دیدگاه های متخصصان و کارکنان نسبت به مولفه های مدیریت کیفیت جامع TQM به منظور ارائه چهارچوب ادراکی مطلوب برای دبیرستان های متوسطه اموزش وپرورش منطقه اهردر سالتحصیلی 1386 -1385 » انجام گرفت . این موضوع با جامعه آماری غیر همگن وبا سه طبقه مشخص شده اساتید، مسئولین و کارشناسان ، مدیران و معاونان و در مجموع به تعداد 217 نفر با حجم نمونه  140  نفرمورد بررسی قرار گرفت در این تحقیق از روش تحقیق میدانی ( (پیمایشی) و از شیوه های تجزیه و تحلیل توصیفی و استنباطی از جمله آزمون های تحلیل عاملی وتجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و همچنین از نرم افزار « SPSS » و از ابزار اندازه گیری پرسشنامه با 42 گویه با ضریب پایایی  وهمچنین با روایی تایید شده از طریق نظر متخصصان و روش نمونه گیری طبقه ای نسبی و تصادفی ساده بهره گیری شده است . در این تحقیق  مشخص شد نیازبه مولفه های TQM در سطح بسیار بالایی ( بیش از 80% ) احساس می شود و بر این مبنا یک چهارچوب ادراکی مطلوب برای TQM در دبیرستان ها ترسیم شده است که دارای    5  مولفه به ترتیب اهمیت از جمله ، مشارکت و همکاری ، آموزش ، بهبود مستمر ، مشتری گرایی و تعهد می باشد . در ضمن بین دیدگاه های اساتید و مدیران و معاونان در مورد چهارچوب ادراکی پیشنهاد شده اختلاف معنی داری وجود نداشت ولی بین دیدگاه های دو گروه مذکور با گروه کارشناسان و مسئولین اختلاف معنی داری مشاهده شده است که دو گروه مذکور بیش از گروه اخیر TQMرا برای وضع مطلوب برآورد نموده اند.
    کلید واژگان
    مدیریت کیفیت جامع
    مشارکت و همکاری
    آموزش
    بهبود مستمر
    مشتری گرایی
    تعهد

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2007-11-22
    1386-09-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم تربیتی،واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی،تبریز،ایران
    دانشجوی دکترای گروه مدیریت آموزشی ،واحد علوم وتحقیقات،دانشگاه آزاد اسلامی،تهران،ایران

    شاپا
    2716-9979
    2476-7298
    URI
    http://jpm.iaut.ac.ir/article_517950.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207616

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب