شناسایی موانع توسعه فروش اینترنتی: رویکرد پژوهش آمیخته
(ندگان)پدیدآور
عزیزی, شهریاربسحاق, مریمنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با مطرح کردن پنج سوال، به شناسایی موانع اصلی و فرعی گسترش فروش اینترنتی در ایران و اولویتبندی آنها پرداخته است. این پژوهش از نوع آمیخته و از شاخه اتصال دادههای کیفی و سپس کمی با تاکید بر مرحله کمی است. با تحلیل محتوای مصاحبهها با مدیران هفت فروشگاه اینترنتی، فهرستی شامل 45 مانع جزئی شناسایی شد. این موانع در قالب نه طبقه مانع فرعی و چهار طبقه مانع اصلی طبقهبندی شد. در مرحله کمی، پرسشنامهای 51 سوالی حاوی شش سوال جمعیت شناختی و 45 سوال تخصصی طراحی شد. نتایج بخش کمی نشان داد که موانع اصلی فروش اینترنتی به ترتیب اهمیت عبارتند از: حقوقی دولتی، فرهنگی، زیرساختی و مدیریتی. یافته ها همچنین، نشان داد ، موانع فرعی فروش اینترنتی به ترتیب اهمیت عبارتند از: قانونی، دولت، مخابراتی، جامعه، نیروی کار، حمل و نقل، مالی، مشتریان.
کلید واژگان
فروش اینترنتیایران
موانع
پژوهش آمیخته
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2012-09-221391-07-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتیکارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه پیام نور
شاپا
2251-64092423-6950




