ارزیابی استراتژیک سیستمهای تولید انعطافپذیر در یک شرکت لوازم خانگی
(ندگان)پدیدآور
خاتمی فیروزآبادی, علیکهتری, علیاخگری, علینوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه بسیاری از شرکتهای تولیدی با توجه به تغییرات مداوم در بازارهای کسب و کار، در راستای پوشش تقاضا، افزایش کیفیت و کاهش هزینهها رقابت میکنند. از اینرو، انتخاب فناوری پیشرفته مناسب، فرایندی بسیار مهم برای سازمانهای تولیدی به حساب میآید. هدف این پژوهش ارزیابی سیستمهای تولید انعطافپذیر (FMS) در یکی از شرکتهای تولید لوازم خانگی در ایران است. در این مقاله، ارزیابی بهصورت مساله تصمیمگیری چند معیاره (MADM) برای رتبه بندی گزینه های تحقیق شامل انعطافپذیری در حجم تولید، تنوع محصول، فرایند تولید، انتقال مواد و حفظ وضع موجود درنظر گرفته میشود. بدین منظور از روشهای تصمیمگیری تحلیل سلسله مراتبی، ساو، تاپسیس، اسمارت و پرموتاسیون استفاده میشود. در انتها برای ترکیب بهینه نتایج تکنیکها، با استفاده از روشهای ادغام شامل میانگین رتبه ها بردا و کپ لند رتبهبندی نهایی به دست میآید. نتایج حاکی از آن است که گزینه FMS با رویکرد انعطافپذیری در انتقال مواد برای این شرکت مناسب است. همچنین، نتایج به دست آمده با نظر و انتظار مدیران شرکت مزبور توافق خوبی نشان داده است.
کلید واژگان
ارزیابیتصمیمگیری چند معیاره
سیستمهای تولید انعطافپذیر
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2016-03-201395-01-01
ناشر
دانشگاه اصفهانUniversity of Isfahan
سازمان پدید آورنده
دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانکارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2251-64092423-6950




