• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت تولید و عملیات
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت تولید و عملیات
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی استراتژیک سیستم‌های تولید انعطاف‌پذیر در یک شرکت لوازم خانگی

    (ندگان)پدیدآور
    خاتمی فیروزآبادی, علیکهتری, علیاخگری, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    734.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه بسیاری از شرکت‏های تولیدی با توجه به تغییرات مداوم در بازارهای کسب و کار، در راستای پوشش تقاضا، افزایش کیفیت و کاهش هزینه‏ها رقابت می‏کنند. از این‏رو، انتخاب فناوری پیشرفته مناسب، فرایندی بسیار مهم برای سازمان‏های تولیدی به حساب می‏آید. هدف این پژوهش ارزیابی سیستم‏های تولید انعطاف‏پذیر (FMS) در یکی از شرکت‏های تولید لوازم خانگی در ایران است. در این مقاله، ارزیابی به­صورت مساله تصمیم‏گیری چند معیاره (MADM) برای رتبه بندی گزینه های تحقیق شامل انعطاف‏پذیری در حجم تولید، تنوع محصول، فرایند تولید، انتقال مواد و حفظ وضع موجود درنظر گرفته می‏شود. بدین منظور از روش‏های تصمیم‏گیری تحلیل سلسله مراتبی، ساو، تاپسیس، اسمارت و پرموتاسیون استفاده می‏شود. در انتها برای ترکیب بهینه نتایج تکنیک‏ها، با استفاده از روش‏های ادغام شامل میانگین رتبه­ ها بردا و کپ لند رتبه‏بندی نهایی به دست می‏آید. نتایج حاکی از آن است که گزینه FMS با رویکرد انعطاف‏پذیری در انتقال مواد برای این شرکت مناسب است. همچنین، نتایج به دست‏ آمده با نظر و انتظار مدیران شرکت مزبور توافق خوبی نشان داده است.
    کلید واژگان
    ارزیابی
    تصمیم‌گیری چند معیاره
    سیستم‌های تولید انعطاف‌پذیر

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
    کارشناس ارشد مدیریت صنعتی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران

    شاپا
    2251-6409
    2423-6950
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/jpom.2016.20910
    http://jpom.ui.ac.ir/article_20910.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207005

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب