• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت تولید و عملیات
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت تولید و عملیات
    • دوره 7, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    یک رویکرد جامع برای بخش‌بندی بازار و طبقه‌بندی مشتریان با استفاده از روش‌های داده‌کاوی و برنامه‌ریزی خطی

    (ندگان)پدیدآور
    ایزدی, بهرامرنجبریان, بهرامکتابی, سعیدهنصیری مفخم, فریا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    838.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    با گسترش فناوری‌ و ظهور شرکت‌های الکترونیکی که انباشت داده‌های مشتریان در پایگاه داده را به همراه داشته، جذابیت بخش‌بندی بازار برای پژوهش‌گران فزونی یافته است. زیرا پایگاه‌ داده مشتری یک داشته ارزشمند شرکت‌های الکترونیکی است که اگر به خوبی پردازش شود، می‌تواند شناخت بیشتری از مشتریان ارائه نماید. به همین دلیل روش‌های متعدد اما غیر منسجمی برای بخش‌بندی بازار و طبقه‌بندی مشتریان در علوم مختلف ارائه شده است. این پژوهش، الگوریتم یکپارچه‌ای برای بخش‌‌‌بندی بازار و طبقه‌بندی مشتریان ارائه می‌کند که در آن رویکرد خوشه‌بندی تجمیعی مبنای مقایسه عملکرد روش‌های مختلف طبقه‌بندی، به ویژه برنامه‌ریزی خطی، قرار می‌گیرد. این مقایسه نشان می‌دهد روش برنامه‌ریزی خطی که کمتر به آن توجه شده است، عملکرد بهتری از نظر درصد بالاتر انتساب مشتریان به خوشه‌های مشتریان دارد. همچنین برای مواجهه با ناکافی بودن داده‌های مورد نیاز در پایگاه داده، روش دلفی فازی پیشنهاد شده است.
    کلید واژگان
    برنامه‌ریزی خطی
    بخش‌بندی بازار
    پایگاه داده
    ‌ دلفی فازی
    خوشه‌بندی تجمیعی
    طبقه‌بندی مشتریان

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    دانشگاه اصفهان
    University of Isfahan
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    استاد مدیریت بازاریابی، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    دانشیار تحقیق در عملیات، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
    استادیار دانشکده مهندسی کامپیوتر، گروه فناوری اطلاعات، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

    شاپا
    2251-6409
    2423-6950
    URI
    https://dx.doi.org/10.22108/jpom.2016.20909
    http://jpom.ui.ac.ir/article_20909.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/207004

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب