بررسی خطمشیگذاری گردشگری رویداد بر مبنای تجربیات بازدیدکنندگان از جشنواره های غذای ایرانی
(ندگان)پدیدآور
ملکی, بهارهضرغام بروجنی, حمیدبامداد صوفی, جهانیارکاظمیان, غلامرضانوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
گردشگری رویداد از اشکال مهم گردشگری است که در توسعه پایدار نقش بسیار مهمی ایفا میکند. یکی از رویدادهای قابل توجه در گردشگری رویداد، جشنواره غذا است. غذای ایرانی ملهم از سابقه دیرینه فرهنگی کشور، از جاذبههای غیرقابل انکار گردشگری است. در حال حاضر شکاف بین سیاستگذاریهای رویدادها برای پرورش فرهنگ محلی و کسب منافع اقتصادی، از مشکلات رویدادها و جشنوارهها در کشور است. هدف از انجام پژوهش حاضر، تبیین و طبقهبندی تجربیات بازدیدکنندگان جشنوارههای غذای ایرانی است. در این راستا با تمرکز بر چرایی و علت بازدید افراد از جشنوارههای غذا، پس از مطالعه نظریات مربوط و تحقیقات پیشین، با بهرهگیری از تحلیل کیفی گروههای کانونی، طبقهبندی نوینی برای تبیین تجربیات این افراد طراحی گردید. بنابر یافتههای این پژوهش تجربیات بازدیدکنندگان از جشنوارههای غذا را میتوان به سه دسته متمایز تقسیم نمود: یادگیری و نوآوری، تجربه فرهنگی و سرگرمی.
کلید واژگان
رویداد غذاجشنواره
تجربه گردشگر
تجربه گردشگری غذا
گروه کانونی
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2019-05-221398-03-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی دکتری مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطباییدانشیار مدیریت گردشگری دانشگاه علامه طباطبایی
دانشیار مدیریت صنعتی دانشگاه علامه طباطبایی
دانشیار مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی
شاپا
2538-55772538-5089




