نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنوریان, عباسfa_IR
dc.contributor.authorعباسی, طیبهfa_IR
dc.contributor.authorسلیمانی, غلامرضاfa_IR
dc.contributor.authorآقا محسنی فشمی, علیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:49:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:49:07Z
dc.date.available1399-07-09T01:49:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:49:07Z
dc.date.issued2018-02-20en_US
dc.date.issued1396-12-01fa_IR
dc.date.submitted2018-04-15en_US
dc.date.submitted1397-01-26fa_IR
dc.identifier.citationمنوریان, عباس, عباسی, طیبه, سلیمانی, غلامرضا, آقا محسنی فشمی, علی. (1396). طراحی و تبیین مدل خط‌مشی‌گذاری توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در ایران. فصلنامه سیاستگذاری عمومی, 3(4), 9-28. doi: 10.22059/ppolicy.2018.65589fa_IR
dc.identifier.issn2538-5577
dc.identifier.issn2538-5089
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/ppolicy.2018.65589
dc.identifier.urihttps://jppolicy.ut.ac.ir/article_65589.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/206860
dc.description.abstractهدف این پژوهش<sup>*</sup>، طراحی مدل خط­مشی­ گذاری توسعه خوشه­ های کسب ­وکار ایران است. برای طراحی مدل از روش تحقیق «نظریه داده بنیاد» استفاده شده است. بدین منظور با انجام مصاحبه با سیاستگذاران بخش دولتی متولی توسعه خوشه ­ها، عاملان توسعه خوشه­، دیگر نهادهای خصوصی حمایت­ کننده و مطالعه اسناد سازمانی، منابع اطلاعاتی موردنیاز جمع ­آوری شد. سپس با انجام کد گذاری باز، محوری و گزینشی مدل خط­مشی­ گذاری توسعه خوشه تدوین گردید. یافته ­های تحقیق نشان می‌دهد دلایل عمده­ ای که سیاستگذاران را به خط­ مشی ­گذاری توسعه خوشه ­ای رهنمون می­ سازد، جایگاه اقتصادی خوشه ­ها و ویژگی­های ساختاری متفاوت آنها است. بر اساس یافته­ ها، توسعه خوشه متضمن ابعاد متعددی شامل ارتقای زنجیره ارزش، توسعه بازار،‌ ارتقای فناوری و توسعه منابع انسانی است. همچنین اهم سیاست­های توسعه خوشه ­ای را می­ توان در سطح ملی، فرهنگ ­سازی و مشروعیت‌بخشی، در سطح استانی، شبکه ­سازی نهادی، شناسایی و اولویت ­بندی خوشه ­ها و در سطح خوشه، اعتمادسازی، BDS پروری و توسعه شبکه ­های کسب­ وکاربرشمرد. مهم­ترین پیامدهای توسعه خوشه نیز، هم­ افزایی سیاست­ها و کاهش معضلات اجتماعی در سطح کلان استfa_IR
dc.format.extent323
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherUniversity of Tehranen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه سیاستگذاری عمومیfa_IR
dc.relation.ispartofPublic Policyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/ppolicy.2018.65589
dc.subjectتوسعه خوشه‌های کسب‌وکارfa_IR
dc.subjectخط‌مشی گذاریfa_IR
dc.subjectسیاست‌های خوشه ایfa_IR
dc.subjectنظریه داده بنیادfa_IR
dc.titleطراحی و تبیین مدل خط‌مشی‌گذاری توسعه خوشه‌های کسب‌وکار در ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله اصلیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مدیریت دولتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار مدیریت بازاریابی واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکترای مدیریت دولتی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage9
dc.citation.epage28


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد