طراحی الگوی نوآوری خدمات شهروندی دولت الکترونیک در ایران
(ندگان)پدیدآور
رودساز, حبیبزرگر, محمدرضااصلی پور, حسیننوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش کیفی حاضر به دنبال کشف الگوی نوآوری در خدمات شهروندی دولت الکترونیک در ایران با بهرهگیری از رویکرد استراوس و کوربین در نظریه دادهبنیاد است. در این راستا با توجه به فقدان الگوی مدون در زمینه نوآوری در خدمات شهروندی دولت الکترونیک مبتنی بر مطالعات و تجربیات داخلی، به منظور پاسخگویی به مسئله تحقیق، 15 مصاحبه نیمه ساختاریافته تخصصی با خبرگان علمی و اجرایی صورت گرفته است. تحلیل دادهها در فرآیند کدگذاری باز، منجر به ظهور ۱۴۵ مفهوم انتزاعی در قالب ۱۹ مقوله اصلی گردید. سپس این مقولات در فرآیند کدگذاری محوری به یکدیگر مرتبط شدند. در نهایت، ۵ قضیه در نتیجه کدگذاری انتخابی به دست آمد. تحلیل دادهها بر اساس نظریه دادهبنیاد، مبیّن آن است که انتظارات برآورده نشده و جدید شهروندان و امکانات فناورانه به منزله شرایط علّی از طریق راهبردهای کنش و کنش متقابل نیازسنجی خدمت، طراحی خدمت، اجرای خدمت و بازتکرار مستمر فرآیند نوآوری در خدمت، موجب تبدیل فرصت نوآوری به پیامدهای سهگانه خدمات شهروندی نوآورانه، تجربه خدمت و بهرهوری خدمات دولتی میشوند.
کلید واژگان
نوآوریدولت الکترونیک
خدمات الکترونیکی
خدمات شهروندی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار مدیریت دانشگاه علامه طباطبائیدانشجوی دکتری مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبائی
استادیار مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی
شاپا
2538-55772538-5089




