ارزشیابی خط مشی نحوه پذیرش دانشجو در ایران از منظر عدالت
(ندگان)پدیدآور
قنبری, امینعباسی, طیبهامیری, مجتبی
نوع مدرک
Textمقاله اصلی
زبان مدرک
فارسیچکیده
یکی از اهداف قوانین نحوه پذیرش دانشجو در ایران، تحقق عدالت میباشد. در همین راستا، پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی قوانین نحوه پذیرش دانشجو از جهت عدالت به انجام رسید. برای رسیدن به این هدف، روش پژوهش ترکیبی بکار گرفته شد، بدین صورت که پژوهش با روش کیفی آغاز شد و با روش کمی ادامه یافت. بخش کیفی پژوهش با هدف اکتشاف شاخصهای عدالت که بتوان با آنها قوانین نحوه پذیرش دانشجو را ارزشیابی نمود، صورت گرفت. در بخش کمی نیز، هدف پژوهش، توصیف دیدگاههای دانشجویان در مورد میزان تحقق شاخصهای عدالت در قوانین نحوه پذیرش دانشجو بود. ابزار گردآوری داده در این بخش، پرسشنامه و استراتژی پژوهش، پیمایش بوده است. دادههای گردآوری شده به وسیله پرسشنامه با آمار توصیفی و آزمونهای آماری مورد تحلیل قرار گرفتند. نتایج بدستآمده حاکی از این است که از دیدگاه دانشجویان، عدالت کمتر از حد متوسط در قوانین نحوه پذیرش دانشجو محقق میشود.
کلید واژگان
ارزشیابیقوانین
نحوه پذیرش دانشجو
عدالت
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه تهرانUniversity of Tehran
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی دانشگاه تهراناستادیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران
دانشیار مدیریت دولتی دانشگاه تهران
شاپا
2538-55772538-5089



