• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه سیاست
    • دوره 45, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه سیاست
    • دوره 45, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برندسازی و بازاریابی سیاسی؛ الگویی جدید برای توسعۀ ارتباطات سیاسی مشارکتی

    (ندگان)پدیدآور
    حسینی, مجیدبیدالله خانی, آرش
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    313.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تصویر و دلالت‌های ضمنی متضمن آن، ذهنیت و به‌طور کلی برچسب خوشایند، یکی از اهداف اساسی هر سازمان، شخص یا حرفه‌ای است. به‌طور کلی، تبلیغات سیاسی و مدیریت تصویر سیاسی یکی از اصول اساسی دموکراسی‌های رایج و مدرن بوده است. طرح‌ریزی تصویری عمومی، نیاز به کنترل دقیق اطلاعات دارد. مفهوم برندسازی در بازاریابی که به معنای عمومی برچسب‌خوردن کالا و شناخته‌شدن محصول تولیدی توسط آن برند است، نیز بر اساس همین معانی وارد چرخۀ علوم سیاسی و متعاقباً بازاریابی سیاسی- انتخاباتی شده است. تمرکز اصلی این مقاله نیز تشریح تغییر الگوی ارتباطات سیاسی با استفاده از مفهوم‌سازی برندسازی و بازاریابی سیاسی است. بر همین اساس، این مقاله ضمن توضیح این دو مفهوم، بر این امر تأکید می‌کند که این دو مفهوم معنایی جدید از سیاست تولید می‌کند که سبب تغییر الگوهای قدیمی ارتباطات سیاسی سخت‌افزاری و گسترش مشارکت می‌شود. در واقع، خروجی اساسی برندسازی و بازاریابی سیاسی، تولید و گسترش معنای مشارکتی سیاست در جوامع مدنی است.
    کلید واژگان
    برند
    برندینگ
    بازاریابی سیاسی
    ارتباطات
    مشارکت

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    دانشگاه تهران
    سازمان پدید آورنده
    استادیار گروه علوم سیاسی دانشکدة حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران
    دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشکدة حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

    شاپا
    1735-9678
    1735-9686
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jpq.2015.55951
    https://jpq.ut.ac.ir/article_55951.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/206024

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب