نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorکیومرثی, فیروزfa_IR
dc.contributor.authorشریفی درآمدی, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorکامکاری, کامبیزfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:43:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:43:13Z
dc.date.available1399-07-09T01:43:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:43:13Z
dc.date.issued2019-11-22en_US
dc.date.issued1398-09-01fa_IR
dc.date.submitted2020-04-09en_US
dc.date.submitted1399-01-21fa_IR
dc.identifier.citationکیومرثی, فیروز, شریفی درآمدی, پرویز, کامکاری, کامبیز. (1398). ویژگی‌های روان‌سنجی نسخه دوم مقیاس‌های سنجش هوش رینولدز در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان اسلامشهر. روان سنجی, 8(30), 135-159.fa_IR
dc.identifier.urihttps://jpsy.riau.ac.ir/article_1671.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/204859
dc.description.abstractدر پژوهش حاضر به «ویژگی­های روان­سنجی نسخه دوم مقیاس­های سنجش هوش   رینولدز در دانش­آموزان پیش­دبستانی شهرستان اسلامشهر»   پرداخته شده و سؤال اصلی بدین ترتیب تدوین شده است که آیا نسخه دوم مقیاس­های   سنجش هوش رینولدز در دانش­آموزان پیش­دبستانی شهرستان اسلامشهر دارای ویژگی­های   روان­سنجی مطلوب است؟ پژوهش حاضر در حیطه طرح­های  روان­سنجی جای می‌گیرد. جامعه تحقیق حاضر را تمامی   دانش­آموزان   پیش­دبستانی شهرستان اسلامشهر تشکیل می­دهند. در این پژوهش با   پیروی از روش نمونه­گیری خوشه­ای تعداد 120 نفر به­عنوان نمونه انتخاب شدند و از   نسخه   دوم مقیاس­های سنجش هوش رینولدز به­عنوان ابزار استفاده شده است   که دارای روایی و اعتبار مطلوب در نسخه اصلی بوده است. در نهایت، یافته­های   تحقیق نشان داد که نسخه دوم مقیاس­های سنجش هوش رینولدز با   استفاده از دو روش آلفا کرانباخ و دو نیمه کردن آزمون با اصلاح اسپیرمن- براون   دارای ضرایب بالاتر از 88/0 بوده که نشان­دهنده تجانس درونی مطلوب و ضریب ثبات   89/0 که نشان­دهنده ویژگی تکرارپذیری ابزار مذکور می­باشد. همچنین، نسخه دوم مقیاس­های   سنجش هوش رینولدز در مقیاس­های هوش سیال و هوش متبلور با   هوشبهرهای دانش، کلامی و کل از نسخه نوین هوش­آزمای تهران- استانفورد- بینه   دارای روایی ملاکی (از نوع همزمان) باشد. در نهایت، با استفاده از تحلیل عامل   سلسله مراتبی متعامد مشخص گردید که باید «هوش سیال» و «هوش متبلور» را در یک   عامل به­عنوان «نیمرخ هوشی» مدنظر قرار دادfa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنfa_IR
dc.publisherRudehen Islamic Azad Universityen_US
dc.relation.ispartofروان سنجیfa_IR
dc.relation.ispartofPSYCHOMETRYen_US
dc.subjectویژگی‌های روان‌سنجیfa_IR
dc.subjectنسخه دوم مقیاس‌های سنجش هوش رینولدزfa_IR
dc.subjectدانش‌آموزان پیش‌دبستانیfa_IR
dc.subjectشهرستان اسلامشهرfa_IR
dc.titleویژگی‌های روان‌سنجی نسخه دوم مقیاس‌های سنجش هوش رینولدز در دانش‌آموزان پیش‌دبستانی شهرستان اسلامشهرfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات، گروه تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، استاد دانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.contributor.departmentدکتری تخصصی روان‌شناسی و آموزش کودکان استثنایی، استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue30
dc.citation.spage135
dc.citation.epage159


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد