نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپیکانی, جلالfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:41:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:41:29Z
dc.date.available1399-07-09T01:41:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:41:29Z
dc.date.issued2014-12-22en_US
dc.date.issued1393-10-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-27en_US
dc.date.submitted1394-10-06fa_IR
dc.identifier.citationپیکانی, جلال. (1393). طبیعی‌گرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاق. نقد و نظر, 19(76), 56-76.fa_IR
dc.identifier.issn1062-8952
dc.identifier.issn2716-960X
dc.identifier.urihttp://jpt.isca.ac.ir/article_1505.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/204260
dc.description.abstractبا توجه به ناشناخته‌بودن رهیافت طبیعی‌گرایانه به اخلاق در ایران، در این مقاله ضمن تبیین چیستی و مضمون طبیعی‌گرایی در قلمرو فلسفه اخلاق، مزّیت‌ها و کاستی‌های آن بررسی شده‌اند. برای نشان‌دادن چیستی طبیعی‌گرایی، چند نظریه اخلاقی طبیعی‌گرایانۀ برجسته بررسی شده و نشان داده می‌شود که از میان دو قسم طبیعی‌گرایی هستی‌شناختی و روش‌شناختی، قسم نخست بیشتر چالش برانگیز است، اما قسم دوم که پیوندی وثیق با علم دارد، نکات قابل تأملی در بردارد. آن‌گاه نشان داده‌ایم که چرا پژوهشگران فلسفه اخلاق نباید طبیعی‌گرایی، به‌ویژه قسم روش‌شناختی آن را نادیده بگیرند.fa_IR
dc.format.extent497
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)fa_IR
dc.relation.ispartofنقد و نظرfa_IR
dc.relation.ispartofNaqd Va Nazaren_US
dc.subjectفلسفه اخلاقfa_IR
dc.subjectطبیعی‌گراییfa_IR
dc.subjectطبیعی‌سازیfa_IR
dc.subjectروان‌شناسی اخلاقfa_IR
dc.titleطبیعی‌گرایی در فلسفه اخلاق معاصر؛با تمرکز بر مصادیق کاربرد علوم تجربی در قلمرو فلسفه اخلاقfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ـ پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه پیام نورfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue76
dc.citation.spage56
dc.citation.epage76


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد