| dc.contributor.author | نبوی, سعیده سادات | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:41:04Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:41:04Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:41:04Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:41:04Z | |
| dc.date.issued | 2009-03-21 | en_US |
| dc.date.issued | 1388-01-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-02-09 | en_US |
| dc.date.submitted | 1394-11-20 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | نبوی, سعیده سادات. (1388). ملاک برهان صدیقین. نقد و نظر, 14(53), 127-144. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1062-8952 | |
| dc.identifier.issn | 2716-960X | |
| dc.identifier.uri | http://jpt.isca.ac.ir/article_3105.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/204109 | |
| dc.description.abstract | با ظهور ملاصدرا در قرن یازدهم، تحولی شگرف در بنیانهای فکری- فلسفی در حوزۀ فرهنگ اسلامی پدید آمد که میتوان بازتاب آن را بهروشنی هم در تقریر و هم در توصیف برهان صدیقین مشاهده کرد. برهان صدیقین که تا آن زمان برهانی شناخته میشد که در آن با چشمپوشیدن از ماسوی الله و تنها با تأمل در «هستی»، وجود خدا اثبات میشود، برهانی شد که در آن راه و هدف یکی است و خدا خود بر وجود خویشتن گواهی میدهد، از آنجا که خداوند وجود محض است، پس بهناگزیر باید در حقیقت هستی نظر گردد. تفاوت مهمی که این اختلاف رویکرد رقم میزند، این است که آیا ویژگی «وجود محور بودن» برای برهان صدیقین موضوعیت دارد یا طریقیت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 224 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | نقد و نظر | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Naqd Va Nazar | en_US |
| dc.subject | برهان صدیقین | fa_IR |
| dc.subject | واجبالوجود بالذات | fa_IR |
| dc.subject | برهان پیشین | fa_IR |
| dc.subject | برهان (یا ویژگی) وجودمحور (بودن | fa_IR |
| dc.title | ملاک برهان صدیقین | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | تخصصی | fa_IR |
| dc.contributor.department | s.nabavi2014@gmail.com | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 53 | |
| dc.citation.spage | 127 | |
| dc.citation.epage | 144 | |