نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنبوی, سعیده ساداتfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:41:04Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:41:04Z
dc.date.available1399-07-09T01:41:04Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:41:04Z
dc.date.issued2009-03-21en_US
dc.date.issued1388-01-01fa_IR
dc.date.submitted2016-02-09en_US
dc.date.submitted1394-11-20fa_IR
dc.identifier.citationنبوی, سعیده سادات. (1388). ملاک برهان صدیقین. نقد و نظر, 14(53), 127-144.fa_IR
dc.identifier.issn1062-8952
dc.identifier.issn2716-960X
dc.identifier.urihttp://jpt.isca.ac.ir/article_3105.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/204109
dc.description.abstractبا ظهور ملاصدرا در قرن یازدهم، تحولی شگرف در بنیان‌های فکری‌- فلسفی در حوزۀ فرهنگ اسلامی پدید آمد که می‌توان بازتاب آن را به‌روشنی هم در تقریر و هم در توصیف برهان صدیقین مشاهده کرد. برهان صدیقین که تا آن زمان برهانی شناخته می‌شد که در آن با چشم‌پوشیدن از ماسوی الله و تنها با تأمل در «هستی»، وجود خدا اثبات می‌شود، برهانی شد که در آن راه و هدف یکی است و خدا خود بر وجود خویشتن گواهی می‌دهد، از آن‌جا که خداوند وجود محض است، پس به‌ناگزیر باید در حقیقت هستی نظر گردد. تفاوت مهمی که این اختلاف رویکرد رقم می‌زند، این است که آیا ویژگی «وجود محور بودن» برای برهان صدیقین موضوعیت دارد یا طریقیت.fa_IR
dc.format.extent224
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی)fa_IR
dc.relation.ispartofنقد و نظرfa_IR
dc.relation.ispartofNaqd Va Nazaren_US
dc.subjectبرهان صدیقینfa_IR
dc.subjectواجب‌الوجود بالذاتfa_IR
dc.subjectبرهان پیشینfa_IR
dc.subjectبرهان (یا ویژگی) وجودمحور (بودنfa_IR
dc.titleملاک برهان صدیقینfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeتخصصیfa_IR
dc.contributor.departments.nabavi2014@gmail.comfa_IR
dc.citation.volume14
dc.citation.issue53
dc.citation.spage127
dc.citation.epage144


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد