نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی, موسیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:36:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:36:25Z
dc.date.available1399-07-09T01:36:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:36:25Z
dc.date.issued2000-07-22en_US
dc.date.issued1379-05-01fa_IR
dc.date.submitted2017-02-27en_US
dc.date.submitted1395-12-09fa_IR
dc.identifier.citationحسینی, موسی. (1379). وحیانى بودن الفاظ قرآن. پژوهش های قرآنی, 6(2122), 218-235.fa_IR
dc.identifier.issn2251-9815
dc.identifier.urihttp://jqr.isca.ac.ir/article_22371.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/202504
dc.description.abstractبررسى مسأله وحیانى یا غیروحیانى بودن الفاظ قرآن و پیامدهاى هر نظریه است. وحیانى بودن الفاظ قرآن به چند گونه قابل تفسیر است. نویسنده پس از طرح تاریخچه بحث وحیانى بودن الفاظ قرآن و مقایسه آن با بحث مشابه آن در مسیحیت و تفاوتهاى آن دو، در آغاز به پیامدهاى بشرى بودن الفاظ قرآن اشاره مى‌کند و از عناوینى چون: قداست‌زدایى از الفاظ، نفى اعجاز بیانى، متن گریزى یا نفى مرجعیت قرآن در فهم دین و کثرت‌گرایى دینى نام مى‌برد. در ادامه به بررسى دو دیدگاه راجع به وحیانى بودن و وحیانى نبودن الفاظ قرآن مى‌پردازد. نخست تقریرهاى چهارگانه‌اى از وحیانى بودن ارائه مى‌کند و سپس به دلایل دیدگاه غیروحیانى بودن و نقد آنها مى‌پردازد و در پایان پنج دلیل براى اثبات وحیانى بودن الفاظ قرآن بیان مى‌کند و به این نتیجه مى‌رسد که این دلایل با همه تفسیرهاى چهارگانه وحیانیت سازگار است.fa_IR
dc.format.extent253
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شعبه خراسان رضوی پژوهشکده اسلام تمدنیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش های قرآنیfa_IR
dc.relation.ispartofQru’anic Reserchesen_US
dc.subjectوحیانیت الفاظ قرآنfa_IR
dc.subjectاعجاز بیانىfa_IR
dc.subjectمتن گریزىfa_IR
dc.subjectفهم دینfa_IR
dc.subjectکثرت‌گرایى دینىfa_IR
dc.subjectمبانى قرآنfa_IR
dc.titleوحیانى بودن الفاظ قرآنfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue2122
dc.citation.spage218
dc.citation.epage235


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد