نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorخاشعی, وحیدfa_IR
dc.contributor.authorاصلانی افراشته, امیرfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:31:00Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:31:00Z
dc.date.available1399-07-09T01:31:00Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:31:00Z
dc.date.issued2015-09-23en_US
dc.date.issued1394-07-01fa_IR
dc.date.submitted2016-05-16en_US
dc.date.submitted1395-02-27fa_IR
dc.identifier.citationخاشعی, وحید, اصلانی افراشته, امیر. (1394). کاوشی بر مدل تدوین استراتژی در آموزش عالی بر اساس مدلSOAR. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), 123-148. doi: 10.22054/jrlat.2017.11222.1193fa_IR
dc.identifier.issn2476-5872
dc.identifier.issn2476-6372
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.11222.1193
dc.identifier.urihttp://jrlat.atu.ac.ir/article_7349.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200681
dc.description.abstractهمگام با سازمان‌های صنعتی، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع ایفا می‌کنند و محیط‌های دانشگاهی می‌بایست در راستای ایجاد رقابتی سازنده در امر پژوهش با سایر دانشگاه‌ها به برنامه‌ریزی استراتژیک به‌خصوص در بخش پژوهشی خود، روی بیاورند. هدف از پژوهش حاضر، کاوشی بر تدوین مدل استراتژی در آموزش عالی و دانشگاه ها می باشد. روش تحقیق در این پژوهش ازنظر نوع، کیفی و ازنظر ماهیت، توصیفی، تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش، اساتید و کارشناسان دانشکده های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و نمونه آماری، اساتید و کارشناسان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر می باشد. برای جمع‌آوری اطلاعات این پژوهش از دو روش کتابخانه‌ای و میدانی (مصاحبه) استفاده گردیده است. به‌منظور تدوین استراتژی این بخش از چارچوب جامع تدوین استراتژی استفاده‌شده است. این چارچوب از چهار مرحله تشکیل‌شده است که در مرحله شروع، بیانیه دانشکده تعیین گردیده و بعد از آن در مرحله ورودی، ماتریس ارزیابی عوامل خارجی و ماتریس ارزیابی عوامل داخلی آورده شده است. سپس در مرحله تطبیق و توسعه به جای استفاده از ماتریس SWOT از مدل استراتژیک SOAR به منظور تعیین نقاط قوت، فرصت، آرمان ها و نتایج استفاده شده است. در پایان در مرحله تصمیم‌گیری با استفاده از ماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمی، گزینه‌های مختلف استراتژی شناسایی‌شده در مرحله تطبیق و مقایسه، مورد ارزیابی و قضاوت قرارگرفته است و بهترین استراتژی برای دانشکده که عبارت است از: استفاده از حمایت دانشگاه جهت انجام پژوهش‌های مرتبط با نیاز منطقه انتخاب ‌شده است.fa_IR
dc.format.extent734
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofپژوهش های رهبری و مدیریت آموزشیfa_IR
dc.relation.ispartofResearch on Educational Leadership and Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.11222.1193
dc.subjectچارچوب جامع تدوین استراتژیfa_IR
dc.subjectبیانیه مأموریتfa_IR
dc.subjectمدل استراتژیک SOARfa_IR
dc.subjectماتریس برنامه‌ریزی استراتژیک کمیfa_IR
dc.titleکاوشی بر مدل تدوین استراتژی در آموزش عالی بر اساس مدلSOARfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطباییfa_IR
dc.contributor.departmentدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue5
dc.citation.spage123
dc.citation.epage148


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد