| dc.contributor.author | خاشعی, وحید | fa_IR |
| dc.contributor.author | اصلانی افراشته, امیر | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:31:00Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:31:00Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:31:00Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:31:00Z | |
| dc.date.issued | 2015-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1394-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2016-05-16 | en_US |
| dc.date.submitted | 1395-02-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | خاشعی, وحید, اصلانی افراشته, امیر. (1394). کاوشی بر مدل تدوین استراتژی در آموزش عالی بر اساس مدلSOAR. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 2(5), 123-148. doi: 10.22054/jrlat.2017.11222.1193 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5872 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6372 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.11222.1193 | |
| dc.identifier.uri | http://jrlat.atu.ac.ir/article_7349.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200681 | |
| dc.description.abstract | همگام با سازمانهای صنعتی، دانشگاهها و مراکز پژوهشی نقش بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه جوامع ایفا میکنند و محیطهای دانشگاهی میبایست در راستای ایجاد رقابتی سازنده در امر پژوهش با سایر دانشگاهها به برنامهریزی استراتژیک بهخصوص در بخش پژوهشی خود، روی بیاورند. هدف از پژوهش حاضر، کاوشی بر تدوین مدل استراتژی در آموزش عالی و دانشگاه ها می باشد. روش تحقیق در این پژوهش ازنظر نوع، کیفی و ازنظر ماهیت، توصیفی، تحلیلی است. جامعه آماری پژوهش، اساتید و کارشناسان دانشکده های دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر و نمونه آماری، اساتید و کارشناسان دانشکده منابع طبیعی دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر می باشد. برای جمعآوری اطلاعات این پژوهش از دو روش کتابخانهای و میدانی (مصاحبه) استفاده گردیده است. بهمنظور تدوین استراتژی این بخش از چارچوب جامع تدوین استراتژی استفادهشده است. این چارچوب از چهار مرحله تشکیلشده است که در مرحله شروع، بیانیه دانشکده تعیین گردیده و بعد از آن در مرحله ورودی، ماتریس ارزیابی عوامل خارجی و ماتریس ارزیابی عوامل داخلی آورده شده است. سپس در مرحله تطبیق و توسعه به جای استفاده از ماتریس SWOT از مدل استراتژیک SOAR به منظور تعیین نقاط قوت، فرصت، آرمان ها و نتایج استفاده شده است. در پایان در مرحله تصمیمگیری با استفاده از ماتریس برنامهریزی استراتژیک کمی، گزینههای مختلف استراتژی شناساییشده در مرحله تطبیق و مقایسه، مورد ارزیابی و قضاوت قرارگرفته است و بهترین استراتژی برای دانشکده که عبارت است از: استفاده از حمایت دانشگاه جهت انجام پژوهشهای مرتبط با نیاز منطقه انتخاب شده است. | fa_IR |
| dc.format.extent | 734 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research on Educational Leadership and Management | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2017.11222.1193 | |
| dc.subject | چارچوب جامع تدوین استراتژی | fa_IR |
| dc.subject | بیانیه مأموریت | fa_IR |
| dc.subject | مدل استراتژیک SOAR | fa_IR |
| dc.subject | ماتریس برنامهریزی استراتژیک کمی | fa_IR |
| dc.title | کاوشی بر مدل تدوین استراتژی در آموزش عالی بر اساس مدلSOAR | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار و عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشگاه علامه طباطبائی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 2 | |
| dc.citation.issue | 5 | |
| dc.citation.spage | 123 | |
| dc.citation.epage | 148 | |