• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
    • دوره 1, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تحقیق کیفی پیرامون راهبردهای پاسخگویی دانشگاه‌های دولتی از دیدگاه خبرگان آموزش عالی

    (ندگان)پدیدآور
    عباس پور, عباسشاکری عباس آباد, محسنرحیمیان, حمیدفراستخواه, مقصود
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    891.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، اکتشاف راهبردهای پاسخگویی دانشگاه‌های دولتی از دیدگاه خبرگان آموزش عالی است. داده‏های این مطالعه حاصل انجام مصاحبه‏های نیمه‏ساختاریافته با 20 نفر از اساتید و صاحب‌نظران مشغول در دانشگاه‏های دولتی شهر تهران بود که با روش نمونه‏گیری نظری انتخاب شدند. در تحلیل داده‏ها، روش مرحله‌ای و تکنیک‏های تحلیلی اشتراوس و کوربین (1390) مورداستفاده قرار گرفت. تجزیه تحلیل داده‏ها 6 مقوله اصلی را به ‌عنوان راهبردهای پاسخگو نمودن دانشگاه‌های دولتی نشان داد که عبارت‌اند از: 1. استقلال دانشگاهی (عدم دخالت و تصدی‌گری دولتی، واگذاری اختیارات به دانشگاه، استقلال دانشگاه، آزادی علمی)، 2. مشارکت (دانشجویان در امور دانشگاه، اساتید در امور دانشگاه، دانشگاهیان در امور جامعه، ذی‌نفعان بیرونی در امور دانشگاه)، 3. تعاملات علمی- کاربردی (با صنعت، با سایر مؤسسات آموزشی، با سایر بخش‌ها و تعاملات پژوهشی)، 4. بین‌المللی شدن دانشگاه، 5. کاربردپذیری و 6. تأمین و تخصیص منابع مالی.
    کلید واژگان
    راهبردهای پاسخگویی
    دانشگاه دولتی
    تحقیق کیفی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2015-04-21
    1394-02-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبایی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار گروه مدیریت آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
    دانشیار موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی

    شاپا
    2476-5872
    2476-6372
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2015.1993
    http://jrlat.atu.ac.ir/article_1993.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200662

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب