| dc.contributor.author | فاضلی, افسانه | fa_IR |
| dc.contributor.author | اکرامی, محمود | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:30:53Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:30:53Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:30:53Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:30:53Z | |
| dc.date.issued | 2014-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2014-12-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1393-09-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | فاضلی, افسانه, اکرامی, محمود. (1393). توسعه نظام ارزشها بر پایه هوش فرهنگی مدیران دانشگاهی. پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی, 1(1), 1-21. doi: 10.22054/jrlat.2014.94 | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2476-5872 | |
| dc.identifier.issn | 2476-6372 | |
| dc.identifier.uri | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2014.94 | |
| dc.identifier.uri | http://jrlat.atu.ac.ir/article_94.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/200647 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضر به منظور «بررسی رابطه نظام ارزشها و هوش فرهنگی مدیران دانشگاه علامه طباطبایی» انجام گردید. جامعه آماری کلیه مدیران شاغل در دانشگاه که برابر با70 نفر بودند و از این تعداد 56 نفر به پرسشنامهها پاسخ داده و داده های آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.برای اندازه گیری متغیرهای نظام ارزشها از ابزار پرسشنامه آلپورت،ورنون و لیندزی و برای اندازه گیری هوش فرهنگی به مفهوم کلی و متغیرهای آن از پرسشنامه هوش فرهنگی (CQS) استفاده شده است.یافتههای پژوهش نشان می دهد که میزان متغیرهای ارزش سیاسی،ارزش نظری، ارزش اقتصادی نظام ارزش ها در سطح بالا و متغیر ارزش هنری در سطح متوسط و ارزش اجتماعی و ارزش مذهبی در سطح پایینی قرار دارد. میزان متغیرهای فراشناخت و انگیزش در سطح بالا و هوش فرهنگی به مفهوم کلی و متغیر رفتار در سطح متوسط و متغیر شناخت در سطح پایین قرار دارد. رتبه بندی نظام ارزشها در بین مدیران از این قرار است: 1-ارزش سیاسی؛ 2-ارزش علمی؛ 3-ارزش اقتصادی؛ 4- ارزش هنری؛ 5- ارزش اجتماعی و 6- ارزش مذهبی و رتبه بندی هوش فرهنگی به مفهوم کلی و متغیرهای آن به این ترتیب است: 1-فراشناخت؛ 2-انگیزش؛ 3-رفتار؛ 4- شناخت. | fa_IR |
| dc.format.extent | 521 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.publisher | Allameh Tabataba’i University | en_US |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Research on Educational Leadership and Management | en_US |
| dc.relation.isversionof | https://dx.doi.org/10.22054/jrlat.2014.94 | |
| dc.subject | نظام ارزشها | fa_IR |
| dc.subject | هوش فرهنگی | fa_IR |
| dc.subject | مدیران | fa_IR |
| dc.subject | دانشگاه علامه طباطبایی | fa_IR |
| dc.title | توسعه نظام ارزشها بر پایه هوش فرهنگی مدیران دانشگاهی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.contributor.department | کارشناس ارشد مدیریت آموزشی دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار دانشگاه پیام نور | fa_IR |
| dc.citation.volume | 1 | |
| dc.citation.issue | 1 | |
| dc.citation.spage | 1 | |
| dc.citation.epage | 21 | |