تأثیر ادیان و مکت بهای فلسفی هند بر سینمای عامه پسند هندوستان
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پدیدارشناسی فیلم های عامه پسند هندی، بر مبنای شناسایی توأمان رمزگان فلسفی فنی، تمهیدیبر دریافت یک گفتمان بومی به مثابه فرهنگ عامه جهانی است. صورت بندی گفتمانی فیل مهایعامه پسند هندی بر مبنای ساختار تفکر فلسفی دینیِ بومی و آفرینش جهان روایی رویایی وخیال انگیز، متأثر از مولفه ها و عناصر فلسفی، دینی و اساطیری، امکان تحقق پدیده ای جهانی درعین سن تگرایی و بومی گروی را فراهم آورده است. دغدغه اصلی این نوشتار کالبد شکافی از،« مخاطب محوری » ،« کلیشه گرایی » ،« انبوه سازی » یک گفتمان روایی متناقض نماست که در عینو ... میراث فلسفی دینی سرزمینی فرهنگ پرور و مکتب خیز را باز می تاباند. درحالیکه گفتمانروایی و ساختار هنری آثار روش نفکری سینمای هند در عین واقعی تگرایی، شخصیت پردازی،شاعرانگی، و... از بیان حداق لهای هویت فرهنگی قومی و سنتّی خویش عاجز م یماند.
کلید واژگان
سینمای عامه پسندسینمای روشنفکری
ملودرام
نئورالیسم
مایا
دهرمه
کرمه
سمساره
ورنه
موکشه
شماره نشریه
281389تاریخ نشر
2010-09-231389-07-01




