• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 8, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی الگوی فرآیندی کیفیت اجرای برنامۀ تعالی مدیریت مدرسه

    (ندگان)پدیدآور
    رستمی آلیله, ترحمنامور, یوسفستاری, صدرالدینراستگو, اعظم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.136 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی (کیفی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در اجرای پژوهش، از رویکرد کیفی به روش نظریة داده بنیاد استفاده گردید. در اجرای پژوهش، از رویکرد کیفی به روش نظریة داده بنیاد استفاده گردید.همچنین 20 نفر از ناظران و مجریان برنامه تعالی با روش نمونه‌گیری هدفمند و براساس اصل اشباع نظری انتخاب گردید. برای جمع آوری داده‌ها، از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و تحلیل داده‌ها، با روش کدگذاری سیستماتیک سه مرحله‌ای (کدگذاری‌ باز، محوری و انتخابی) صورت گرفت و مقوله‌ها که اجزای مختلف مدل را تشکیل می‌دادند، در شش طبقه دسته‌بندی شدند. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد مقوله؛ کیفیت اجرای برنامه تعالی متأثّر از عوامل علّی نظیر؛ وضعیت منابع مالی و انسانی مدارس و میزان اهتمام متولیان امر در برنامه‌ریزی و اجرای برنامه تعالی است. همچنین می-توان با تدبیر راهبردهای مطلوب نظیر؛ آموزش نیروی انسانی، سلامت سازمانی و سودمندی معلمان اجرای برنامه را تسهیل نمود که این عوامل خود از شرایط زمینه‌ای مانند؛ فرهنگ سازمانی، نقش اولیاء و عوامل محیطی و شرایط مداخله‌گر نظیر؛ سبک مدیریت و رهبری و ویژگی‌های مدیر تأثیر می‌پذیرند، و در نهایت اجرای برنامه تعالی به پیامدهایی مانند؛ برنامه‌ محوری، خود‌‌ارزیابی، مدرسه محوری و کیفیت جامع در مدرسه منجر می‌شود.
    کلید واژگان
    برنامه تعالی
    مدیریت مدرسه
    مدل فرآیندی
    کیفیت اجرایی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2020-06-21
    1399-04-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kordestan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.
    گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.
    گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.
    گروه علوم تربیتی، واحد اردبیل، دانشگاه آزاد اسلامی، اردبیل، ایران.

    شاپا
    2538-4724
    2538-4732
    URI
    http://jsa.uok.ac.ir/article_61470.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197809

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب