نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorهمت یار, زهراfa_IR
dc.contributor.authorعبدالهی, بیژنfa_IR
dc.contributor.authorنوه ابراهیم, عبدالرحیمfa_IR
dc.contributor.authorزین آبادی, حسن رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:22:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:22:30Z
dc.date.available1399-07-09T01:22:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:22:30Z
dc.date.issued2019-09-23en_US
dc.date.issued1398-07-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-18en_US
dc.date.submitted1397-05-27fa_IR
dc.identifier.citationهمت یار, زهرا, عبدالهی, بیژن, نوه ابراهیم, عبدالرحیم, زین آبادی, حسن رضا. (1398). شناسایی ابعاد و مؤلفه‌های رفتاری رهبران آموزشی بینش‌مند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه. مدیریت مدرسه, 7(3), 160-143.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_60991.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197793
dc.description.abstractپژوهش حاضراز نوع کیفی با رویکرد پدیدارشناسانه بوده است. جامعه­ی آماری شامل خبرگان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها در رشتۀ مدیریت آموزشی و مدیران موفق و تحولگرای مدارس ابتدایی شهر مشهد بوده  است که با روش نمونه گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع مقوله 23 نفر به عنوان مشارکت کننده انتخاب شدند. داده­ها با استفاده از مصاحبه­های نیمه ساختاریافته و عمیق گردآوری،  و با استفاده از ترکیب رویکرد هفت مرحله ای کلایزی  و کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت کسب روایی داده ها از بررسی توسط مشارکت کنندگان و جهت پایایی از توافق درونی دو کدگذار  استفاده شد. یافته­های پژوهش نشان داد ابعاد و مؤلفه­های رفتاری رهبران آموزشی بینش­مند در مدارس ابتدایی، ابعاد شخصیتی، ارزشی، دانش حرفه ای، تفکر استراتژیک،  شناختی و  مهارت مدیریت روابط می­باشند. . نتایج حاکی از آن است که رهبران آموزشی بینش­مند از رویکردهای تقریبا مشابهی که ناظر به اهداف بلندمدت می­باشد برخوردارند. بنابراین با به کارگیری فرایندهای گزینشی صحیح و اعمال استراتژی­های توانمندسازی مناسب، می توان مدیریت روتین کنونی مدارس را به سمت رهبری بینش­مند هدایت کرد.fa_IR
dc.format.extent910
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectرهبری آموزشی بینش‌مندfa_IR
dc.subjectویژگی‌های شخصیتیfa_IR
dc.subjectارزشیfa_IR
dc.subjectدانش حرفه‌ایfa_IR
dc.subjectتفکر استراتژیکfa_IR
dc.subjectشناختیfa_IR
dc.subjectمهارت‌های مدیریت روابطfa_IR
dc.titleشناسایی ابعاد و مؤلفه‌های رفتاری رهبران آموزشی بینش‌مند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (کیفی)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایرانfa_IR
dc.citation.volume7
dc.citation.issue3
dc.citation.spage160
dc.citation.epage143


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد