| dc.contributor.author | همت یار, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | عبدالهی, بیژن | fa_IR |
| dc.contributor.author | نوه ابراهیم, عبدالرحیم | fa_IR |
| dc.contributor.author | زین آبادی, حسن رضا | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T01:22:30Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T01:22:30Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T01:22:30Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T01:22:30Z | |
| dc.date.issued | 2019-09-23 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-07-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2018-08-18 | en_US |
| dc.date.submitted | 1397-05-27 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | همت یار, زهرا, عبدالهی, بیژن, نوه ابراهیم, عبدالرحیم, زین آبادی, حسن رضا. (1398). شناسایی ابعاد و مؤلفههای رفتاری رهبران آموزشی بینشمند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه. مدیریت مدرسه, 7(3), 160-143. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2538-4724 | |
| dc.identifier.issn | 2538-4732 | |
| dc.identifier.uri | http://jsa.uok.ac.ir/article_60991.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197793 | |
| dc.description.abstract | پژوهش حاضراز نوع کیفی با رویکرد پدیدارشناسانه بوده است. جامعهی آماری شامل خبرگان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها در رشتۀ مدیریت آموزشی و مدیران موفق و تحولگرای مدارس ابتدایی شهر مشهد بوده است که با روش نمونه گیری هدفمند و تا رسیدن به اشباع مقوله 23 نفر به عنوان مشارکت کننده انتخاب شدند. دادهها با استفاده از مصاحبههای نیمه ساختاریافته و عمیق گردآوری، و با استفاده از ترکیب رویکرد هفت مرحله ای کلایزی و کدگذاری باز، محوری و انتخابی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. جهت کسب روایی داده ها از بررسی توسط مشارکت کنندگان و جهت پایایی از توافق درونی دو کدگذار استفاده شد. یافتههای پژوهش نشان داد ابعاد و مؤلفههای رفتاری رهبران آموزشی بینشمند در مدارس ابتدایی، ابعاد شخصیتی، ارزشی، دانش حرفه ای، تفکر استراتژیک، شناختی و مهارت مدیریت روابط میباشند. . نتایج حاکی از آن است که رهبران آموزشی بینشمند از رویکردهای تقریبا مشابهی که ناظر به اهداف بلندمدت میباشد برخوردارند. بنابراین با به کارگیری فرایندهای گزینشی صحیح و اعمال استراتژیهای توانمندسازی مناسب، می توان مدیریت روتین کنونی مدارس را به سمت رهبری بینشمند هدایت کرد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 910 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه کردستان | fa_IR |
| dc.publisher | University of Kordestan | en_US |
| dc.relation.ispartof | مدیریت مدرسه | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Jsa | en_US |
| dc.subject | رهبری آموزشی بینشمند | fa_IR |
| dc.subject | ویژگیهای شخصیتی | fa_IR |
| dc.subject | ارزشی | fa_IR |
| dc.subject | دانش حرفهای | fa_IR |
| dc.subject | تفکر استراتژیک | fa_IR |
| dc.subject | شناختی | fa_IR |
| dc.subject | مهارتهای مدیریت روابط | fa_IR |
| dc.title | شناسایی ابعاد و مؤلفههای رفتاری رهبران آموزشی بینشمند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | علمی-پژوهشی (کیفی) | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | استاد گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه مدیریت آموزشی، دانشکده مدیریت، دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران | fa_IR |
| dc.citation.volume | 7 | |
| dc.citation.issue | 3 | |
| dc.citation.spage | 160 | |
| dc.citation.epage | 143 | |