برازش مدل عجین شدگی شغلی معلمان مبتنی بر ادراک از رفتار خادمانه مدیران مدارس و کیفیت زندگی کاری آنها
(ندگان)پدیدآور
امینی, علیرضانوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی (کمی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با رویکرد روش شناسی تحلیلی- پیمایشی از طریق پرسشنامه و روش نمونهگیری طبقهای در بین 200 نفر از معلمان ناحیه های 2، 3 و 4 سازمان آموزش و پرورش مشهد به تعداد کل 1500 نفر در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم حاصل شده است. روایی و پایایی پرسشنامه با روش روایی محتوا، تحلیل عاملی تأییدی و آلفای کرونباخ مورد تأیید و سپس دادههای جمع آوری شده با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل فرضیههای تحقیق که با استفاده از روش مدلسازی معادلات ساختاری آزمون شده است، نشان میدهد که رفتار خادمانه مدیران بر کیفیت زندگی کاری و عجینشدگی شغلی معلمان به طور مستقیم اثرگذار بوده ضمن اینکه کیفیت زندگی کاری اثر رفتارخادمانه را بر عجین شدگی شغلی معلمان میانجیگری میکند.
کلید واژگان
رفتار خادمانهنظریه خادمیت
عجین شدگی شغلی
کیفیت زندگی کاری
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2019-06-221398-04-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan
سازمان پدید آورنده
استادیاردانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز، شیراز، ایرانشاپا
2538-47242538-4732




