آسیب شناسی نظام ارزشیابی عملکرد مدیران مدارس: پژوهشی کیفی
(ندگان)پدیدآور
سرچهانی, زهرازارع, رحیمقنبری, سیروسقلتاش, عباسنوع مدرک
Textعلمی-پژوهشی (کیفی)
زبان مدرک
فارسیچکیده
پژوهش حاضر با رویکرد کیفی انجام گرفت. مشارکت کنندگان بالقوۀ پژوهش مدیران مدارس دوره های ابتدایی و متوسطه شهر شیراز با سابقه مدیریت بیش از ده سال بودند. بمنظور انتخاب مشارکت کنندگان از نمونه گیری نظری به شیوه هدفمند استفاده شد، داده ها با استفاده از مصاحبه نیمه ساختار یافته با 16 نفر از مدیران جمع آوری و به شیوه تحلیل محتوا مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. روایی و پایایی با استفاده از حلقه های باز خورد و انجام مصاحبه مجدد توسط پژوهشگر همکار بررسی و مورد تایید قرار گرفت. تجزیه و تحلیل اطلاعات نشان داد مدیران مدارس از نظام ارزیابی عملکرد خویش ناراضی بوده و عمده مشکلات و نارسایی ها را ناشی از شیوه ارزیابی نامناسب و شاخص های تدوین شده می دانند، که این موضوع خود باعث به وجود آمدن مسائلی از قبیل ایجاد نفاق و بدبینی سازمانی، بهره وری پایین، ایجاد سکون در فرایند یاددهی و یادگیری، رشد بی عدالتی و بی اعتمادی سازمانی، کاهش انگیزه و تغییر پست، فرسودگی شغلی و.... می شود که در دو مقوله آسیب های فردی و سازمانی طبقه بندی گردید.
کلید واژگان
ارزیابیعملکرد
مدیران مدارس
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan
سازمان پدید آورنده
دکتری مدیریت آموزشی، مدرس دانشگاه فرهنگیان فارساستادیار دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی
دانشیار دانشکده علوم تربیتی دانشگاه همدان، همدان،ایران.
دانشیار گروه علوم تربیتی، واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی
شاپا
2538-47242538-4732




