• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مدیریت مدرسه
    • دوره 6, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی پیشایندها و پسایندهای جامعۀ یادگیرندۀ حرفه ای در مدارس ابتدایی: پژوهشی کیفی

    (ندگان)پدیدآور
    حاتمیان, جمالزین آبادی, حسن رضاعبدالهی, بیژنعباسیان, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    798.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی-پژوهشی (کیفی)
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رویکرد مورد استفاده در این پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی است. جامعه پژوهشی شامل: اساتید دانشگاه در رشته مدیریت آموزشی، دانشجویان دکتری یا فارغ‌التحصیلان دکتری رشته مدیریت آموزشی و مدیران، معاونین آموزشی و معلمان موفق مدارس ابتدایی شهرستان‌های استان تهران که 26 نفر به‌عنوان اطلاع‌رسان از طریق نمونه‌گیری نظری هدفمند تا رسیدن به اشباع نظری انتخاب و داده‌ها با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختاریافته و عمیق گردآوری‌شده است. روش تحلیل داده‌ها: تحلیل محتوای استقرایی با کدگذاری در سه سطح باز، محوری و انتخابی بوده است. نتایج نشان دادندکه؛ ابعاد مرتبط با پیشایندهای این رویکرد در مدارس ابتدایی شامل:1-رهبری آموزشی،2-فرهنگ‌سازمانی، 3-یادگیری مشارکتی و 4-ساختار سازمانی؛ و ابعاد مرتبط با پسایندهای آن شامل:1-بهبود کیفیت عملکرد معلم‌ها، 2-احساس تعلق به شغل و مدرسه و 3-احساس خشنودی از شغل و مدرسه، می‌باشند. بررسی یافته‌ها بیانگر آن است که با فراهم ساختن بستر لازم برای شکل‌گیری جامعه یادگیرنده حرفه‌ای بر اساس نشانگرهای شناسایی‌شده؛ می‌توان مدارس ابتدایی را به محیط یادگیرنده تبدیل کرد.
    کلید واژگان
    پیشایند ها
    پسایندها
    جامعه یادگیرنده حرفه ای
    رویکرد کیفی
    پدیدار نگاری

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2018-08-23
    1397-06-01
    ناشر
    دانشگاه کردستان
    University of Kordestan
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت آموزشی. دانشگاه خوارزمی،تهران-ایران
    دانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی، تهران-ایران
    دانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی، تهران-ایران
    دانشیار مدیریت آموزشی دانشگاه خوارزمی، تهران-ایران

    شاپا
    2538-4724
    2538-4732
    URI
    http://jsa.uok.ac.ir/article_58270.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197727

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب