نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهدیون, روح الهfa_IR
dc.contributor.authorپاهنگ, نظام الدینfa_IR
dc.contributor.authorیاریقلی, بهبودfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:22:13Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:22:13Z
dc.date.available1399-07-09T01:22:13Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:22:13Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-07-06en_US
dc.date.submitted1396-04-15fa_IR
dc.identifier.citationمهدیون, روح اله, پاهنگ, نظام الدین, یاریقلی, بهبود. (1396). شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت مدارس و بررسی وضعیت موجود آن: پژوهش ترکیبی. مدیریت مدرسه, 5(1), 173-193.fa_IR
dc.identifier.issn2538-4724
dc.identifier.issn2538-4732
dc.identifier.urihttp://jsa.uok.ac.ir/article_60964.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/197702
dc.description.abstractچکیده هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت مدارس از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت و بررسی وضعیت موجود کیفیت مدارس از دیدگاه دانش آموزان است. این پژوهش ترکیبی از نوع راهبرد اکتشافی متوالی است. در مرحله­ کیفی از روش تحلیل محتوای عرفی و در مرحله کمی از تحقیق پیمایشی-توصیفی استفاده شده است. مشارکت کنندگان پژوهش حاضر در مرحله­ کیفی متخصصان تعلیم و تربیت، معلمان با تجربه بیش از ده سال سابقه­ کار، مدیران مدارس با بیش از 7 سال سابقه کار بودند که تعداد20 نفر به صورت هدفمند جهت مصاحبه عمیق انتخاب شدند. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از کدگذاری استفاده شد. نتایج 25 مقوله­های فرعی و10 مقوله اصلی را احصا نمود که عبارتند از: 1-عوامل محیطی، 2-ویژگی­های معلم، 3-امکانات و تجهیزات، 4-مدیر مدرسه، 5-ویژگی­های دانش­آموز، 6-روابط انسانی 7-خانواده، 8-اهداف آموزشی و محتوای تدریس 9-منابع، 10-روش تدریس. بر اساس داده­های به دست آمده بخش کیفی، پرسشنامه­ای ساخته شد و بین 288 نفر از دانش­آموزان متوسطه­ پسرانه شهر آذرشهر که به صورت نمونه­گیری تصادفی ساده انتخاب شده بودند، اجرا شد. نتایج نشان داد که میانگین وضعیت موجود کیفیت مدارس به صورت معناداری بالاتر از میانگین متوسط جامعه است و در وضعیت مطلوب است. دو عامل امکانات و تجهیزات و عامل اهداف آموزشی و محتوای تدریس پایین تر از میانگین متوسط جامعه و نامطلوب بودند.کلیدواژگان: کیفیت مدارس، متخصصان علوم تربیتی، دانش آموزان و پژوهش ترکیبیfa_IR
dc.format.extent768
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه کردستانfa_IR
dc.publisherUniversity of Kordestanen_US
dc.relation.ispartofمدیریت مدرسهfa_IR
dc.relation.ispartofJsaen_US
dc.subjectکیفیت مدارسfa_IR
dc.subjectمتخصصان علوم تربیتیfa_IR
dc.subjectدانش آموزانfa_IR
dc.subjectپژوهش ترکیبیfa_IR
dc.titleشناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت مدارس و بررسی وضعیت موجود آن: پژوهش ترکیبیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی-پژوهشی (ترکیبی/ آمیخته)fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد مدیریت آموزشی- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز - ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، تبریز- ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان. تبریز - ایرانfa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue1
dc.citation.spage173
dc.citation.epage193
nlai.contributor.orcid0000-0003-0402-4192


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد