دوره 8, شماره 2
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
تأثیر خودشیفتگی مدیران مدارس بر سکوت سازمانی معلمان با نقش میانجی ریاکاری سازمانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)هدف پژوهش بررسی بررسی تأثیر خودشیفتگی مدیران بر سکوت سازمانی معلمان با نقش میانجی ریاکاری سازمانی بود. روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود. 255 دبیر متوسطه دوم شهر زاهدان به شیوه نمونهگیری تصادفی- طبقهای (بر حسب جنسیت) از طریق ...
-
زمینههای بازگشت زنان ازدواج کرده به مدرسه: آموزههایی کاربردی برای مدیریت مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)این پژوهش با هدف شناخت عوامل و زمینههای اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر بازگشت دختران ازدواج کرده شهر تهران به تحصیل با روش آمیخته متوالی اکتشافی(کیفی با روش تحلیل تماتیک و کمی با روش علی- مقایسهای پسارویدادی با گروه ملاکی) ...
-
درک و تجربه معلمان مدارس از مفهوم سرمایه حرفه ای یک مطالعه پدیدار شناسی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)هدف پژوهش حاضر درک معلمان ابتدایی از مفهوم سرمایه حرفهای است. به این منظور، این پژوهش به درک معلمان از مفهوم سرمایه حرفهای مزایای آن و موانع بر سر راه ایجاد سرمایه حرفهای پرداخته است. رویکرد پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی ...
-
شناسایی عوامل اثرگذار بر شایسته گزینی مدیران مدارس در تراز زیرنظام راهبری و مدیریت
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)در راهکار 6-22 زیرنظام راهبری و مدیریتِ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، بر گزینش مدیران در سطوح مختلف بر اساس شایستهسالاری تأکید گردیده است، به همین منظور، در پژوهش حاضر با استفاده از رویکرد پژوهش کیفی- گرندد تئوری ...
-
بررسی تأثیر روشهای تدریس بر شناسایی و بهبود اختلالات یادگیری دانش آموزان درمراکز ناتوانی یادگیری
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)مقدمه: هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر روش تدریس معلمان در شناسایی وبهبود دانش آموزان دارای اختلال یادگیری در مراکز ناتوانی یادگیری شهر ارومیه در سال تحصیلی98- 97 میباشد. برای این منظور روش تدریس معلمان براساس هاییبرمن و ...
-
انتقال آموزش در مدرسه: ادغام نظریۀ حمایت سازمانی در نظریۀ رفتار برنامهریزی شده
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)پژوهش حاضر با ترکیب نظریه حمایت سازمانی و نظریه رفتار برنامهریزی شده به پیشبینی قصد انتقال آموزش (در اینجا کاربست فناوری آموزش در تدریس از سوی معلم) و رفتار واقعی کاربست فناوری آموزشی از سوی معلم پرداخته است. بدین منظور، ...
-
ارائه الگوی مدیریت استعداد در مدارس تیزهوشان: یک مطالعۀ کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)چکیده: این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های مدیریت استعداد در مدارس شهر تهران و در راستای ارتقای وضع موجود انجام شده است همچنین مهمترین انگیزه های پژوهشگر در پرداختن به این موضوع و دغدغه ذهنی پژوهشگر بدلیل جو غالب ...
-
طراحی الگوی شایستگی مدیران آموزشی برای استفاده در مرکز ارزیابی و توسعه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)تربیت امری بسیار پیچیده و حساس است که پایداری یک جامعه تا حد زیادی وابسته به کارآمدی نظام آموزشی است. بهطوریکه اگر نظام آموزشی بتواند مأموریت و رسالت خود مبنی بر توسعه فردی و اجتماعی را بهدرستی انجام دهد، زمینه مساعدی ...
-
ارائه الگوی بومی سازی برندینگ مهارت آموزی و کارآفرینی فردی و اجتماعی در مدارس ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)
-
طراحی الگوی فرآیندی کیفیت اجرای برنامۀ تعالی مدیریت مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)در اجرای پژوهش، از رویکرد کیفی به روش نظریة داده بنیاد استفاده گردید. در اجرای پژوهش، از رویکرد کیفی به روش نظریة داده بنیاد استفاده گردید.همچنین 20 نفر از ناظران و مجریان برنامه تعالی با روش نمونهگیری هدفمند و براساس اصل ...
-
طراحی الگوی مناسب خود- رهبری مدیران آموزشی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)هدف از انجام این پژوهش «طراحی الگوی خود رهبری مدیران آموزش و پرورش استان گیلان» بود. روش تحقیق موردنظر از نظر ماهیت داده از نوع کیفی-کمی، از نظر هدف کاربردی و از نظر اجرا توصیفی از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری این پژوهش ...
-
اولویت بندی عوامل مؤثر بر تأمین مالی مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)مدارس دارای مسئولیتهای خطیری در آموزش و پرورش هستند. آنها در پیشرفت و توسعه همه جانبه و ارتقای سرمایه انسانی کشور نقش حائز اهمیتی دارند. لذا رفع مشکلات مدارس بهخصوص در زمینه تامین مالی ازجمله اهدافی است که باید مورد ...
-
طراحی الگوی فرآیند تربیت رسانه ای در مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)هدف از این پژوهش بررسی مفهوم تربیت رسانه ای و به دست آوردن راهبردهایی عملیاتی جهت اتخاذ شیوه هایی جدید در مدیریت مدرسه بود. این پژوهش کیفی بوده که با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام شد. جامعه آماری پژوهش، مدیران با سابقه ...
-
عوامل سؤ رفتار دانشآموزان در مدارس متوسطه: راهکارهایی برای مدیریت کلاس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)هدف این پژوهش، بررسی علل و عوامل بروز سوء رفتار دانش آموزان مدارس مقطع متوسطه شهر سنندج و ارائه راهکارهای مدیریتی آن بود. این پژوهش از نوع کیفی و از روش داده بنیاد استفاده گردید. جامعه آماری این پژوهش معلمان مدارس متوسطه ...
-
رابطۀ بین فرهنگ و انسجام مدرسه با عملکرد مدیران مدارس در پاسخگویی به نیازهای محیطی با نقش میانجیگری تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)تحقیق حاضر با هدف تحلیل روابط بین فرهنگ مدرسه و انسجام سازمانی با عملکرد مدیران در پاسخگویی به نیازهای محیطی با نقش میانجی تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی در مدرسه به اجرا درآمد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و ...
-
تبیین رابطۀ ساختاری تسهیم دانش با اثربخشی گروههای آموزشی مدرسه: نقش میانجی اعتماد و همکاری درونگروهی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2020-06-21)گروههای آموزشی بهعنوان حلقه مرتبط با عوامل آموزش و پرورش، معلمان و دانشآموزان از جایگاه حساس و ویژهای در تحقق اهداف آموزشی برخوردارند. هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه ساختاری تسهیم دانش با اثربخشی گروههای آموزشی با میانجیگری ...



