دوره 7, شماره 3
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی تأثیر کیفیت زندگیکاری بر بهزیستی روانشناختی با تعدیلگری مشاوره مدیریتی در مدیران مدارس شهر خرمآباد
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)روش پژوهش حاضر توصیفی– همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش را کلیه مدیران مدارس شهر خرمآباد در سال تحصیلی 95--1394 ( 347 نفر)تشکیل میدادند. برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد و تعداد 181 نفر بهعنوان ...
-
تدوین و ارائه ی فرا ترکیب شاخصهای کنشهای یاریگرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر با هدف تدوین و ارائه فرا ترکیب شاخص های کنش های یاریگرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدارس استان فارس انجام گردید. نوع پژوهش کاربردی و روش آن آمیخته اکتشافی بود که در بخش کیفی پژوهش، با 8 نفر از مدیران، ...
-
رابطه ی جوّ اخلاقی، عدالت سازمانی ادراک شده و درگیری شغلی با نقش میانجی اخلاق حرفهای معلمان
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر از نوع توصیفی- همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری است. تمامی معلمان دوره اول متوسطه شهر تبریز به تعداد 1692 نفر جامعه آماری تحقیق بودند و روش نمونهگیری بهصورت خوشهای انجام شد و حجم نمونه با استفاده از فرمول ...
-
اعتباریابی مقیاس جهانبینی رهبری مدیران مدارس دولتی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)هدف کلی از انجام این پژوهش، اعتباریابی مقیاس جهانبینی رهبری مدیران در مدارس دولتی بود .این مقیاس فرم خلاصه شده جهانبینی رهبری Torkzadeh & Jafari (2012) و مشتمل بر 30 گویه با طیف لیکرت است که براساس چارچوب جهانبینی رهبری ...
-
مطالعۀ تطبیقی نهادهای مسئول و نظام ارزیابی شایستگی حرفهای مدیران مدارس در ایران، مالزی و امریکا: آموزههایی برای نظام آموزشی ایران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر با هدف مطالعه نهادهای مسئول و نظام ارزیابی شایستگیهای حرفهای مدیران مدارس ایران، مالزی و ایالت کالیفرنیا امریکا به منظور فراهم شدن زمینه نقد و مسئلهگشایی از برنامههای توسعه شایستگیهای حرفهای مدیران در ایران ...
-
بررسی نقش انعطافپذیری سازمانی و سواد سازمانی در وضعیت عملکرد مدیران مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)هدف این پژوهش تبیین رابطه انعطافپذیری سازمانی و سواد سازمانی با وضعیت عملکرد مدیران مدارس شهرستان گیلانغرب بود. روش پژوهش از نوع توصیفی-همبستگی وجامعه آماری این پژوهش همه مدیران مدارس شهرستان گیلانغرب بودند(135=N)، که در ...
-
تأثیر رهبری اصیل بر آمادگی برای تغییر سازمانی با نقش میانجی سرمایه روانشناختی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر ماهیت از نوع توصیفی که بهصورت پیمایشی انجام شد. جامعهی آماری پژوهش شامل 200 نفر از همه مدیران مدارس ورزش استان تهران بود که به کمک جدول کرجسی مورگان 187 نفر به شیوه انتخاب تصادفی ...
-
تحلیل عملکرد مدیران مدارس بر اساس اخلاق حرفهای با میانجیگری ویژگیهای شغلی در مدارس مروّج سلامت
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)هدف از انجام این پژوهش، تحلیل ساختاری عملکرد مدیران مدارس بر اساس اخلاق حرفه ای با میانجی گری ویژگی های شغلی آنان بود. روش پژوهش از نوع کمی و توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه مدیران مدارس مروج سلامت استان ...
-
شناسایی ابعاد و مؤلفههای رفتاری رهبران آموزشی بینشمند در مدارس ابتدایی؛ پژوهشی پدیدارشناسانه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضراز نوع کیفی با رویکرد پدیدارشناسانه بوده است. جامعهی آماری شامل خبرگان و اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها در رشتۀ مدیریت آموزشی و مدیران موفق و تحولگرای مدارس ابتدایی شهر مشهد بوده است که با روش نمونه گیری هدفمند و ...
-
تاثیر همکاری بین معلمان مدرسه در ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی _ یادگیری
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)فرهنگ همکاری در مدرسه فرصتها را برای توسعه و پیشرفت حرفهای، افزایش داده و راهبردهای آموزشی را بهبود میبخشد. این پژوهش با هدف بررسی تاثیر همکاری بین معلمان مدرسه در ارتقای کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری به انجام رسید. از ...
-
ارائۀ الگوی مناسب مدیریت دانش بهمنظور بهبود کیفیت یادگیری هنرجویان هنرستانها
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)مطالعهی حاضر به روش ترکیبی و از نوع طرحهای تحقیق آمیخته اکتشافی است. جامعهی آماری این پژوهش در بخش کیفی خبرگان و در بخش کمّی، شامل کلیه مدیران هنرستانهای فنی و حرفهای شهرستانهای استان تهران که در سال تحصیلی 98-97 ...
-
پیوند نظریه و عمل در مدیریت آموزشی: کاوشی در تعامل مدیران مدارس با اساتید دانشگاه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر به منظور شناسایی زمینههای همکاری و تعامل آموزشی بین مدارس متوسطه و دانشکدههای روانشناسی و علوم تربیتی شهر تهران و با استفاده از روش کیفی داده بنیاد انجام گرفته است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دستاندرکاران ...
-
ارزشیابی صلاحیتهای حرفهای معلمان از دیدگاه مدیران مدارس ابتدایی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)چکیده روش پژوهش حاضر توصیفی بوده که به صورت پیمایشی انجام شده است. جامعه آماری شامل مدیران مدارس دولتی ابتدایی استان مرکزی بود. حجم نمونه طبق جدول جرسی و مورگان 103 نفر برآورد شد که با روش نمونهگیری تصادفی طبقهای با ...
-
بررسی عارضهیابی ورزش در مدارس مناطق محروم کشور
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر با روش آمیخته انجام شد. جامعهی آماری تحقیق حاضر در بخش کیفی شامل نخبگان و افراد آگاه به ورزش مدارس در مناطق محروم در استان کرمانشاه بودند که بر حسب انتخاب هدفمند تعداد 13 نفر از آنان به عنوان نمونه تحقیق مشخص ...
-
ارتباط رهبری تحول آفرین مدیران مدارس با عملکرد معلمان: تبیین نقش تعدیلکنندۀ انگیزۀ خدمت عمومی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نیازمند بکارگیری سبک رهبری تحولآفرین در راستای ارتقای عملکرد کارکنان این سازمان و به طور خاص عملکرد معلمان در مدارس میباشد. تحقیق حاضر به منظور بررسی تاثیر رهبری تحولآفرین بر ...
-
توسعۀ مدارس طبیعت در ایران: نظریهای داده بنیاد
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2019-09-23)پژوهش حاضر ازنظر هدف "کاربردی" و ازنظر نوع دادهها، "کیفی" و ازنظر شیوه اجرا "نظریه داده بنیاد" (نسخه سیستماتیک) میباشد. دادههای این پژوهش حاصل مصاحبهی نیمه ساختار یافته با 15 تن از مدیران و تسهیل گران مدارس طبیعت و ...



