دوره 6, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
چالش ها و موانع گسترش نقش مشاوره ای مدیران مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف شناسایی چالش ها و موانع گسترش نقش مشاوره ای مدیران مدارس انجام گرفت. پژوهش به روش کیفی انجام شد. نمونه گیری از بین مدیران، مشاوران، معلمان و دانش آموزان استان آذربایجان غربی در سالتحصیلی 96 – 95 و از نوع ...
-
بررسی اصول و روشهای برقراری نظم و انضباط از نظر کارکنان مدارس متوسطه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)هدف تحقیق بررسی اصول و روشهای برقراری انضباط در مدارس متوسطه (دخترانه- پسرانه) است. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی و جامعه آماری شامل کادر اداری مدارس متوسطه (دخترانه- پسرانه) شهرستان اسدآباد که تعداد آنها 70 نفر بودند که ...
-
رابطۀ بین فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با موفقیت شغلی مدیران مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)این تحقیق ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر روشهای گردآوری اطلاعات، توصیفی- همبستگی است. جامعه آماری شامل مدیران مدارس شهر ماکو به تعداد 115 نفر بود که به دلیل کم بودن تعداد مدیران، از روش تمام شماری برای نمونهگیری استفادهشده ...
-
تأملی پدیدارنگارانه بر مؤلفه های رهبری برنامه درسی در مدارس ابتدایی: دیدگاه مدیران
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)پژوهش حاضر پدیدارنگاری و از انواع پژوهشهای کیفی است که بر اساس تجارب زیسته دیگران به وارسی و واکاوی پدیده ها می پردازد. شرکتکنندگان این پژوهش 15 نفر از مدیران مدارس ابتدایی استان البرز میباشندکه به صورت هدفمند انتخاب ...
-
نوگرایی در سازوکارهای انتخاب مدرسه: بررسی معیارهای انتخاب مدرسه توسط دانش آموزان دبیرستانی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)این تحقیق از نظر هدف، نظری-کاربردی و از نظر گردآوری و تحلیل اطلاعات در زمره پژوهشهای توصیفی به شمار میرود. جامعهی آماری شامل 41819 دانش آموزان شاغل به تحصیل در سال تحصیلی 1396-1395 (21860 نفر پسر و 20031 نفر دختر) ...
-
تأثیر آموزش معنویت بر تعهد سازمانی، نگهداشت نیروی انسانی و اشتیاق شغلی مدیران مدارس ابتدایی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)این پژوهش بر اساس هدف، از نوع پژوهشهای کاربردی بوده و بر اساس ماهیت و روش انجام کار، نیمه آزمایشی از نوع پیشآزمون- پسآزمون با گروه کنترل بود. جامعهی آماری را تمامی مدیران مدارس ابتدایی سبزوار در سال 94-1395 به تعداد ...
-
مدل یابی معادلات ساختاری ارتباط بین هوش فرهنگی و فرهنگ مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)روش پژوهش حاضر تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری شامل کلیه کادر آموزشی مدارس متوسطه دوره دوم شهر مهاباد به تعداد 370 نفر بود. برای نمونهگیری ابتدا با محاسبه حجم نمونه از طریق معادله کوکران تعداد 221 نفر انتخاب و سپس ...
-
مدرسۀ سبز: مدیریت استفاده از گیاهان در مدارس و نقش آن در انسان گرا کردن مدارس مدرن
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)امروزه با تغییر شیوه زندگی مردم و دور شدن تدریجی آنها از طبیعت و ساکن شدن آنها در ساختمانهای مدرن، ارتباط کودکان با طبیعت بسیار کاهشیافته و خصوصیت ماشینی ساختمانهای مدرن بر رفتار آنها تأثیرات منفی میگذارد. مدارس ...
-
رابطۀ حمایت تحصیلی با فرسودگی تحصیلی دانشآموزان با نقش واسطهای کیفیت زندگی در مدرسه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)روش پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی و جامعه آماری پژوهش شامل کلیة دانشآموزان دختر متوسطة دوم، شهر قم بود. به این منظور براساس جدول مورگان، تعداد 357 دانشآموز دختر به روش نمونهگیری تصادفی طبقهای انتخاب شدند و به پرسشنامههای ...
-
شناسایی نمودهای رفتار انحراف کاری معلمان و رابطه آن با عدالت سازمانی و نظارت و راهنمایی آموزشی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)هدف این پژوهش شناسایی نمودهای رفتارانحرافیکاری معلمین مدارس تبریز و بررسی رابطه آن با عدالت سازمانی و برنامه های نظارت و راهنماییآموزشی است. روش این پژوهش، آمیخته و از مدل اکتشافی متوالی بوده است. برای شناسایی نمودهای ...
-
تجربۀ زیستۀ مدیران از رهبری برنامۀ درسی مدارس متوسطه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)پژوهش حاضر با هدف بررسی تجربه زیسته مدیران از رهبری برنامه درسی مدارس متوسطه شهرستان رودسر انجام شده است. این مطالعه، پژوهشی کیفی از نوع پدیدارشناسی تفسیری است. جامعه مورد مطالعه در این پژوهش، کلیه مدیران مدارس دوره متوسطه ...
-
شناسایی پیشایندها و پسایندهای جامعۀ یادگیرندۀ حرفه ای در مدارس ابتدایی: پژوهشی کیفی
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)رویکرد مورد استفاده در این پژوهش کیفی و از نوع پدیدارشناسی است. جامعه پژوهشی شامل: اساتید دانشگاه در رشته مدیریت آموزشی، دانشجویان دکتری یا فارغالتحصیلان دکتری رشته مدیریت آموزشی و مدیران، معاونین آموزشی و معلمان موفق ...
-
مقایسۀ ارزش های کاری و ویژگی های رفتاری معلمان نسل شبکه با نسل پیشین: رهیافتی برای مدیران مدارس
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)روش پژوهش حاضر توصیفی و از نوع پیمایشی بود. جامعه آماری نیز کلیه معلمان دوره اول متوسطه شهر شیراز بودند که از بین آنها با استفاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده تعداد 320 نفر بهعنوان نمونه انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری ...
-
ارزشیابی کیفیت برنامۀ تعالی مدرسه بر اساس الگوی سیپ در مدارس متوسطه
(دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2018-08-23)رویکرد این پژوهش ارزشیابی است. ابتدا بر اساس روش تحقیق کیفی تحلیل مضمون حاصل از منابع مرتبط با موضوع و مصاحبه نیمه ساختاریافته با اساتید صاحبنظر، ابزار اندازهگیری تدوین شد و در مرحله کمی از رویکرد ارزیابی استفاده شد. ...



