مرور دوره 5, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار

  • شناسایی و اولویت بندی مؤلفه‌های شایستگی‌های مدیران مدارس با تأکید بر مدیریت اسلامی 

    عارف نژاد, محسن (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    چکیده هدف این تحقیق شناسایی و اولویت‌بندی مؤلفه‌های شایستگی‌های مدیران مدارس بر اساس آموزه های مدیریت اسلامی و با رویکرد دلفی فازی بود. با توجه به اینکه در این تحقیق ترکیبی از مصاحبه و پرسشنامه برای شناسایی شایستگی‌های ...

  • رابطه بین رهبری تحول‌گرای مدیران و جو سازمانی: دیدگاه معلمان مدارس دخترانه ابتدایی 

    زبردست, lمحمد امجد؛ غلامی, خلیل؛ رحیمی, مهناز (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    هدف اصلی این پژوهش تبیین رابطه بین مولفه های سبک رهبری تحول‌گرای مدیران با مولفه های جوّ سازمانی مدرسه در مدارس ابتدایی دخترانه شهر سقز بوده است. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه ...

  • تدوین صلاحیت های علمی- حرفه ای مدیران مدارس ابتدایی استان لرستان 

    فرحبخش, سعید؛ جعفری سرابی, مهرداد؛ سیاه کمری, الهام؛ غلامی, محمد؛ مرادی, سمیه (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    با توجه به اینکه در آموزش و پرورش ایران مدیران آموزشی تقریباً بدون هیچ ملاک و صلاحیتی انتخاب می شوند، و بیشتر آن ها فاقد صلاحیت های لازم برای مدیریت آموزشی می باشند؛ این پژوهش کیفی برای تدوین صلاحیت های علمی- حرفه ای مدیران ...

  • شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت مدارس و بررسی وضعیت موجود آن: پژوهش ترکیبی 

    مهدیون, روح اله؛ پاهنگ, نظام الدین؛ یاریقلی, بهبود (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    چکیده هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر کیفیت مدارس از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت و بررسی وضعیت موجود کیفیت مدارس از دیدگاه دانش آموزان است. این پژوهش ترکیبی از نوع راهبرد اکتشافی متوالی است. در مرحله­ کیفی از روش تحلیل ...

  • واکاوی موانع رشد حرفه‌ای همکارانه معلمان در مدارس: پژوهشی آمیخته 

    صفری, اکرم؛ عبدالهی, بیژن؛ نوه ابراهیم, عبدالرحیم؛ زین آبادی, حسن رضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    این پژوهش با هدف بررسی موانع رشد حرفه‌ای همکارانه معلمان در مدارس، با رویکردی آمیخته و به شیوه متوالی انجام شد. تعداد17 نفر از مشارکت کنندگان در بخش کیفی با شیوه هدفمند و از بین اساتید دانشگاه، کارشناسان گروه‌های آموزشی و ...

  • مسئولیت متقابل جامعه و مدیران مدارس (تربیت و مدیریت در مدرسه مهربان) 

    ذکاوتی قراگوزلو, علی (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    شناخت مستلزم تراکم حجم متناسبی از یافته های تحقیقی است. در کشورمان مطالعات مداومی در خصوص فلسفه مدیریت صورت نگرفته است،ژرف کاوی فلسفی نخستین گام در این راه است. لازم است در این خصوص، پژوهش و تامل ادامه یابد تا نتایج چشم ...

  • رابطه بین اخلاق حرفه ای، رهبری اخلاقی با مسئولیت پذیری اجتماعی در مدارس استان کردستان 

    کرمی, محمد؛ قلاوندی, حسن؛ قلعه ای, علیرضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    مسئولیت پذیری به عنوان یکی از شاخص های رفتار شهروندی، در بین تمامی سازمان ها و نظام های اجتماعی به امری بدیهی و قابل قبول تبدیل شده است. گرچه این مفهوم (مسئولیت پذیری) از مفاهیم جدید عصر حاضر شناخته می شود. هدف از انجام ...

  • تأثیر عوامل اجتماعی شدن بر شیوه‌های تصمیم‌گیری مصرف‌کنندگان دانش‌آموز در مدارس 

    موسوی جد, سید محمد؛ پیوندی, شیما (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    هدف پژوهش بررسی شیوه­های تصمیم­گیری مصرف­کنندگان نوجوان و تأثیر عوامل اجتماعی بر آن شیوه­های تصمیم­گیری در مدارس است. عوامل اجتماعی شدن به چهار دسته کلی والدین، رسانه، همتایان و مدرسه تقسیم‌شده‌اند. و نیز هشت شیوه تصمیم­گیری ...

  • وظایف مدیران مدارس در جهت تقویت و توسعۀ کامیابی شغلی معلمان: پژوهشی ترکیبی 

    اشرفی, سکینه؛ زین آبادی, حسن رضا (دانشگاه کردستانUniversity of Kordestan, 2017-08-23)
    پژوهش حاضر با هدف شناسایی نشانگان وظایف مدیران مدارس در جهت تقویت و توسعۀ کامیابی شغلی معلمان و ارزیابی وضع موجود آن در میان مدارس شهر خرم‌آباد انجام ‌شده است. در بخش کیفی این پژوهش ترکیبی از راهبرد پدیدارشناسی توصیفی ...