• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی-پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی-پژوهشی رایانش نرم و فناوری اطلاعات
    • دوره 1, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و تحلیل ظرفیت کانال های چند- ورودی چند- خروجی مرتبه ی بالای دید مستقیم در شبکه های حسگر ترابری

    (ندگان)پدیدآور
    علی مددی, محمدرضامحمدی, عباسعبدی پور, عبدالعلی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    4.069 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی فارسی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این مقاله روشی برای طراحی بهینه ی یک سیستم چند- ورودی چند- خروجی (MIMO) که برای مخابره ی داده بین خودرو و ایستگاه کنار جاده ای در یک شبکه ی حسگر ترابری به کار می رود، را معرفی می نماید، تحت شرایطی که یک مولفه ی دید مستقیم (LoS) بین فرستنده و گیرنده وجود داشته باشد. معیار بهینه سازی، مرتبه ی ماتریس کانال و به تبع آن، ظرفیت شنون خواهد بود. نشان می دهیم که  با انتخاب مناسب مکان آنتن ها در یک آرایه ی یکنواخت خطی، می توان ظرفیت را در نقاط زیادی از مسیر حرکت خودرو، بیشینه نمود. خواهیم دید که مدل ارائه شده در اینجا، جامع تر از مدل های قبلی است و این امکان را فراهم می آورد که ظرفیت را تحت هر نوع مسیر دلخواهی که برای حرکت خودرو در نظر گرفته می شود، بررسی کرد. ماتریس LoS حاصل، در کانالی با مدل محو شوندگی رایسی به کار برده می شود و عملکرد سیستم بر مبنای معیار های ظرفیت Ergodic و ظرفیت Outage ارزیابی می گردد. نتایج بدست آمده نشان می دهد که به کمک این طراحی بهینه، در بیشتر زمان ها ظرفیت در حالت وجود LoS نسبت به ظرفیت کانال رایلی بیشتر است.
    کلید واژگان
    سیستم MIMO
    شبکه های حسگر ترابری
    آرایه ی یکنواخت خطی
    کانال رایسی
    مولفه ی LoS

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2012-03-20
    1391-01-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
    Babol Noshirvani University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر ) پلی تکنیک تهران(
    دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر ) پلی تکنیک تهران(
    دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر ) پلی تکنیک تهران(

    شاپا
    2383-1006
    2588-4913
    URI
    http://jscit.nit.ac.ir/article_67311.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195651

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب