• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی"
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی"
    • دوره 1, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی بر نوآوری سازمانی (مورد مطالعه: اداره‌کل مخابرات شهرستان قم)

    (ندگان)پدیدآور
    حمیدی زاده, علیشهیدزاده, فریباموحدی فر, عرفان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    446.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    باتوجه به اهمیت نوآوری در محیط متلاطم و همراه با تغییرات مداوم برای سازمان‌ها، در این تحقیق سعی بر آن است با بررسی سرمایه اجتماعی کارکنان در یک سازمان درگیر تغییر، یکی از جنبه‌های مورد توجه تغییر جامعه از بعد رفتار سازمانی را شناسایی کرد. هدف این پژوهش بررسی تأثیر مؤلفه‌های سرمایه اجتماعی (شناختی، عنصری، رابطه­ای) بر نوآوری سازمانی است. تحقیق حاضر از نوع کاربردی جامعه آماری شامل کارکنان شرکت مخابرات شهرستان قم است که از بین آن‌ها 75 نفر به روش تصادفی ساده انتخاب شده است. ابزار تحقیق پرسشنامه استانداردناهاپیت و گوشال برای سنجش سرمایه اجتماعی و برای سنجش نوآوری سازمانی، ترکیبی از پرسشنامه‌های جیمنز، پنیادز، و پراجگو و سوهل به‌کار گرفته شد. برای آزمون فرضیه­های تحقیق رگرسیون خطی چندگانه اجرا شد. نتایج تحقیق نشان داد از بین مؤلفه­های سرمایه اجتماعی فقط مؤلفه شناختی بر نوآوری تأثیر دارد.
    کلید واژگان
    سرمایه اجتماعی
    سرمایه رابطه‌ای
    سرمایه ساختاری
    سرمایه شناختی
    نوآوری

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2014-12-22
    1393-10-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    استادیار، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
    دانشجوی کارشناسی ارشد، مدیریت تحول، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران

    شاپا
    2423-6071
    2423-608X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jscm.2014.53462
    https://jscm.ut.ac.ir/article_53462.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195334

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی اثر جهانی‌شدن بر هزینۀ سرمایۀ شرکت‌های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران با رویکرد داده‏ های ترکیبی 

      قادری, کاوه؛ قادری, سامان؛ قادری, صلاح الدین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-09-23)
      ‌هدف مطالعۀ حاضر بررسی اثر جهانی‌شدن بر هزینۀ سرمایۀ شرکت‏های پذیرفته‌شده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این راستا، از درجۀ باز‌بودن تجاری به‌منزلۀ شاخص جهانی‌شدن تجارت و همچنین از سایر متغیرهای کنترلی ...

    • تأثیر سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: کسب‌وکارهای کوچک و متوسط منطقة ویژة اقتصادی سیرجان) 

      منتظری, محمد؛ پسندی پور, ندا؛ علیرضایی, اسداله (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-12-21)
      کارآفرینی فرایندی اجتماعی- اقتصادی و تحت تأثیر وجود پیوندها و ارتباطات اجتماعی است. تحقیقات متعددی افزایش فعالیت‌های کارآفرینانه را به سرمایة اجتماعی پیوند داده‌اند. بر همین اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر سرمایة اجتماعی ...

    • طراحی و آزمون الگوی اندازه گیری سرمایه فکری مدیران در مراکز آموزشی 

      صبوری مطلق, محمد؛ پورحسینی, ابراهیم.؛ رحیمی‌کیا, امین (انجمن تعالی کسب و کار, 2017-11-22)
      تحقیق حاضر با هدف طراحی و آزمون الگوی اندازه‌گیری سرمایه فکری مدیران در سازمان‌ها انجام شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران آموزش و پرورش به تعداد ۴۹۳۳ نفر (2564 مرد و 2369 زن) بود که با ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب