• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی"
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی"
    • دوره 6, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی شایستگی‏ های‏ مؤثر بر اعتمادپذیری عامل توسعۀ خوشۀ کسب‌وکار

    (ندگان)پدیدآور
    نوتاش, هادیمحمدی الیاسی, قنبررضایی‌زاده, مرتضیطالبی, کامبیز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    611.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یک عامل توسعة خوشه بر اساس نقش‏ها و وظایف خاص خود در مراحل مختلف فرایند توسعة خوشه ـ که بر اساس مدل یونیدو شامل پنج مرحلة انتخاب خوشه و عامل توسعه، مطالعة شناختی، تدوین چشم‌انداز و برنامة عمل خوشه، اجرای برنامة عمل، و در نهایت فاز نظارت و ارزیابی است ـ در هر مرحله باید از شایستگی‏ها و قابلیت‏های ویژه‏ای برخوردار باشد. در این مطالعه به بررسی شایستگی‏هایی پرداخته شده که یکی از پیش‏نیازهای مهم‏ و حساس موفقیت پروژة توسعة خوشه به شمار می‏رود. بر این اساس بررسی اعتمادپذیری عامل توسعه از نگاه ذی‏نفعان خوشه و همچنین توانایی آن در ایجاد و ارتقای سطح اعتماد بین اعضای خوشه موضوع اصلی این تحقیق بود. در حقیقت هدف این پژوهش شناسایی شایستگی‏هایی است که سبب اعتمادپذیری عامل و توسعة سطح اعتماد در خوشه می‏شود. در این پژوهش کیفی، که با رویکرد روایتی انجام شد، با استفاده از مصاحبه‏های واقع‏محور عمیق و نیمه‌ساختارمند با 16 نفر از عاملان توسعة خوشه و 6 نفر از ذی‏نفعان خوشه شایستگی‏های مورد نظر شناسایی و تعیین شدند. این شایستگی‏ها عبارت‌اند از توانایی حساس‏سازی ذی‌نفعان، ایجاد مشارکت، متقاعدسازی، و نهایتاً ایجاد ارزش افزوده.
    کلید واژگان
    اعتماد
    خوشة صنعتی
    شایستگی
    عامل توسعة خوشه
    توسعه و بهبود سرمایه اجتماعی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    پردیس فارابی دانشگاه تهران
    College of Farabi, University of Tehran
    سازمان پدید آورنده
    دکتری کارآفرینی، دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانشیار دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار دانشکدة علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
    استاد دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، تهران، ایران

    شاپا
    2423-6071
    2423-608X
    URI
    https://dx.doi.org/10.22059/jscm.2019.260559.1637
    https://jscm.ut.ac.ir/article_71228.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195306

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب