تحلیلی بر جایگاه بازاریابی نوستالژی در گرایش به بروز رفتار سرمایههای اجتماعی باشگاه
(ندگان)پدیدآور
شفیعی رودپشتی, میثمساریخانی خرمی, مریمساریخانی, پریسانوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه سرمایة اجتماعی از جمله موضوعاتی است که مورد توجه محققان ورزشی قرار گرفته است. هواداران یکی از مهمترین عناصر سرمایههای اجتماعی برای بازاریابان ورزشی هستند. یکی از راهکارهایی که بازاریابان برای جذب بیشتر هوادار استفاده میکنند، رویکرد بازاریابی نوستالژی است. هدف این پژوهش بررسی نقش مؤلفههای بازاریابی نوستالژی در رفتارهای هواداران بهعنوان سرمایههای اجتماعی باشگاه است. روش این پژوهش از نوع توصیفی است. در پژوهش حاضر از علی پروین بهعنوان شخصیت نوستالژیک ورزشی استفاده شد، همچنین، برای برانگیختن حس نوستالژی مصرفکنندگان، فیلمی از زندگی شخصی و فوتبالی علی پروین تدوین شد. به دلیل تمرکز مقاله بر نوستالژی نیابتی، دادههای این تحقیق از طریق توزیع پرسشنامه میان افرادی که تجربة مستقیمی در زمینة آشنایی با سابقة ورزشی علی پروین نداشتند، جمعآوری شد. نتایج تحلیل دادهها از طریق تحلیل مسیر نشان داد نوستالژی برانگیخته بر نگرش و وفاداری هواداران و تأثیرپذیری نوستالژیکی بر نگرش و احساس هوادار تأثیرگذار نیستند. همچنین، بیشترین اثر مستقیم بر رفتار هوادارانه را وفاداری هواداران و بیشترین اثر غیرمستقیم بر رفتار هوادارانه را احساس هواداران داشته است و میزان تأثیرگذاری متغیرهای تحقیق بر رفتار هوادارانه به ترتیب عبارتاند از احساس هواداران، وفاداری هواداران، نوستالژی برانگیخته، شخصیت نوستالژیکی و تأثیرپذیری نوستالژیکی.
کلید واژگان
بازاریابی نوستالژیبازاریابی
رفتار سرمایة اجتماعی
سرمایة اجتماعی
سرمایه اجتماعی و سرمایه انگیزشی
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2018-12-221397-10-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایراندانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی، دانشگاه تهران، قم، ایران
دانشجوی کارشناسیارشد، گروه مدیریت ورزشی، دانشکده تربیت بدنی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران
شاپا
2423-60712423-608X
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
بررسی اثر جهانیشدن بر هزینۀ سرمایۀ شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران با رویکرد داده های ترکیبی
قادری, کاوه؛ قادری, سامان؛ قادری, صلاح الدین (دانشکده مدیریت دانشگاه تهرانUniversity of Tehran, 2014-09-23)هدف مطالعۀ حاضر بررسی اثر جهانیشدن بر هزینۀ سرمایۀ شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران است. در این راستا، از درجۀ بازبودن تجاری بهمنزلۀ شاخص جهانیشدن تجارت و همچنین از سایر متغیرهای کنترلی ...
-
تأثیر سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: کسبوکارهای کوچک و متوسط منطقة ویژة اقتصادی سیرجان)
منتظری, محمد؛ پسندی پور, ندا؛ علیرضایی, اسداله (پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran, 2016-12-21)کارآفرینی فرایندی اجتماعی- اقتصادی و تحت تأثیر وجود پیوندها و ارتباطات اجتماعی است. تحقیقات متعددی افزایش فعالیتهای کارآفرینانه را به سرمایة اجتماعی پیوند دادهاند. بر همین اساس، تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر سرمایة اجتماعی ...
-
طراحی و آزمون الگوی اندازه گیری سرمایه فکری مدیران در مراکز آموزشی
صبوری مطلق, محمد؛ پورحسینی, ابراهیم.؛ رحیمیکیا, امین (انجمن تعالی کسب و کار, 2017-11-22)تحقیق حاضر با هدف طراحی و آزمون الگوی اندازهگیری سرمایه فکری مدیران در سازمانها انجام شد. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه مدیران آموزش و پرورش به تعداد ۴۹۳۳ نفر (2564 مرد و 2369 زن) بود که با ...




