نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorامین بیدختی, علی‌اکبرfa_IR
dc.contributor.authorجعفری, سکینهfa_IR
dc.contributor.authorمرادی مقدم, مجیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:15:05Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:15:05Z
dc.date.available1399-07-09T01:15:05Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:15:05Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2017-03-15en_US
dc.date.submitted1395-12-25fa_IR
dc.identifier.citationامین بیدختی, علی‌اکبر, جعفری, سکینه, مرادی مقدم, مجید. (1395). رابطة جامعه پذیری سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان با نقش میانجی هویت سازمانی. مجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی", 3(4), 563-582. doi: 10.22059/jscm.2016.62098fa_IR
dc.identifier.issn2423-6071
dc.identifier.issn2423-608X
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22059/jscm.2016.62098
dc.identifier.urihttps://jscm.ut.ac.ir/article_62098.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195215
dc.description.abstractاشتیاق شغلی کارکنان در یک سازمان می­تواند به عوامل مختلفی مانند جامعه‌پذیربودن و هویت ‌سازمانی افراد وابسته باشد. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی هویت سازمانی در رابطة جامعه­پذیری سازمانی با اشتیاق شغلی معلمان دوره­های ابتدایی و متوسط در سال تحصیلی 96-1395 بوده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوة گردآوری داده­ها از نوع تحقیقات توصیفی ـ همبستگی است. جامعة آماری تحقیق شامل همة معلمان شاغل در آموزش‌وپرورش شهر سمنان (1350 نفر) بود. شرکت‌کنندگان 280 نفر از معلمان دورة ابتدایی و متوسطة اول (176 نفر معلمان دورة ابتدایی، 104 نفر معلمان دورة متوسطه) بودند که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه­ای نسبی انتخاب شدند و پرسشنامه­های جامعه‌پذیری سازمانی، هویت‌ سازمانی و اشتیاق‌ شغلی را تکمیل کردند. داده‌ها با مدل‌سازی معادلات ساختاری با به‌کارگیری نرم‌افزار Lisrel تحلیل شد. یافته‌ها نشان داد بین جامعه‌پذیری سازمانی، هویت ‌سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان رابطة مثبت و معناداری وجود دارد. جامعه­پذیری سازمانی بر اشتیاق شغلی، و جامعه­پذیری ‌سازمانی بر هویت ‌سازمانی اثر مثبت و معناداری می‌گذارد. همچنین، هویت ‌سازمانی بر اشتیاق شغلی و هویت سازمانی اثر مثبت و معناداری می‌گذارد و در نهایت، جامعه­پذیری سازمانی با میانجی­گری هویت‌ سازمانی اثر غیرمستقیم و معناداری بر اشتیاق شغلی معلمان می‌گذارد. جامعه­پذیری سازمانی هم به‌طور مستقیم و هم غیرمستقیم با میانجی­گری هویت ‌سازمانی می­تواند اشتیاق شغلی معلمان را تحت تأثیر قرار دهد. <strong> </strong>fa_IR
dc.format.extent783
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپردیس فارابی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.publisherCollege of Farabi, University of Tehranen_US
dc.relation.ispartofمجله علمی "مدیریت سرمایه اجتماعی"fa_IR
dc.relation.ispartofSocial Capital Managementen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22059/jscm.2016.62098
dc.subjectاشتیاق شغلیfa_IR
dc.subjectجامعه­ پذیری‌ سازمانیfa_IR
dc.subjectهویت‌ سازمانیfa_IR
dc.subjectسرمایه اجتماعی و سرمایه انسانیfa_IR
dc.titleرابطة جامعه پذیری سازمانی و اشتیاق شغلی معلمان با نقش میانجی هویت سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeپژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد، دانشکدة علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکدة علوم تربیتی و روان‌شناسی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایرانfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue4
dc.citation.spage563
dc.citation.epage582


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد