بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر کارآفرینی زنان در شهر ایلام با توجه به نقش میانجی نوآوری
(ندگان)پدیدآور
سیدامیری, نادرکاملی, علیرضامرادی, سمیهواشقانی فراهانی, هادینوع مدرک
Textپژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه علاوه بر سرمایة فیزیکی، سرمایة اجتماعی، عامل تعیینکننده در کارآفرینی است. بدین منظور، پژوهش حاضر، ضمن بررسی تأثیرگذاری سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی، نقش میانجی نوآوری در تأثیرگذاری سرمایة اجتماعی بر کارآفرینی را ارزیابی میکند. این مطالعه در نمونهای 130 نفری از کارآفرینان زن شهر ایلام با روش نمونهگیری تصادفی ساده انجام گرفته است. روش پژوهش، توصیفی، از نوع همبستگی است و برای جمعآوری دادهها پرسشنامة محققساخته بهکار گرفته شده است. همچنین، برای بررسی روایی، روایی صوری بررسی شد و برای بررسی پایایی، آلفای کرونباخ محاسبه شد. نتایج نشان داد ابزار تحقیق پایایی و روایی مناسبی دارد. تجزیهوتحلیل دادهها با روش مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار LISREL8.8 انجام گرفته است. یافتههای پژوهش نشان میدهد، سرمایة اجتماعی و نوآوری تأثیر مثبت و معنادار بر کارآفرینی دارد، اما سرمایة اجتماعی بر نوآوری تأثیر ندارد.
کلید واژگان
سرمایة اجتماعیکارآفرینی
نوآوری
توسعه و بهبود سرمایه اجتماعی
شماره نشریه
3تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
پردیس فارابی دانشگاه تهرانCollege of Farabi, University of Tehran
سازمان پدید آورنده
استادیار، دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایراندانشجوی دکتری، دانشکدة مدیریت و حسابداری، پردیس فارابی دانشگاه تهران، ایران
کارشناسارشد، دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
کارشناسارشد، دانشکدة کارآفرینی، دانشگاه تهران، ایران
شاپا
2423-60712423-608X




