• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مکانیک سازه ها و شاره ها
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مکانیک سازه ها و شاره ها
    • دوره 9, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شبیهسازی اثرات تیغه میراکننده بر میزان تلاطم در مخزن سوخت هواپیمای مدل

    (ندگان)پدیدآور
    محمودی, مصطفیپیرکندی, جاماسبامجدیان, بهمننورشاد, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.293 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مستقل
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از راه‌های متداول جهت جلوگیری از تلاطم در مخازن سوخت، استفاده از تیغه‌های میرا کننده در داخل مخازن است. در این تحقیق 5 نمونه مخزن، شامل مخزن بدون تیغه و مخزن با تیغه‌های میراکننده به شکل‌های مختلف به صورت سه بعدی مدل‌سازی شده‌‌است. در ادامه با اعمال شتاب گرانشی به مخزن، اثرات شکل تیغه‌های میراکننده بر میزان تلاطم و حرکت سیال درون مخزن سوخت با استفاده از روش عددی حجم سیال، تحلیل شده است و نتایج حاکی از میزان خطا کمتر از 4 درصد بین روش عددی و تجربی می‌باشد. بر اساس نتایج بدست آمده، سیال متلاطم پس از 35/0 ثانیه به یک پایداری نسبی می‌رسد، در حالیکه در مخزن بدون تیغه میرا‌کننده این پایداری نسبی بعد از زمان 1/1 ثانیه رخ می‌دهد. با توجه به نتایج، حرکت سوخت در حالت قرارگیری تیغه در قسمت تحتانی و میانی مخزن با توجه به ارتفاع کمتر تیغه نسبت به حالت قرارگیری با تیغه فوقانی در مخزن بیشتر است. بر اساس نتایج بدست آمده در حالت قرارگیری همزمان تیغه‌ها در قسمت تحتانی، میانی و فوقانی مخزن، سیال تلاطم کمتری ایجاد کرده و لوله سوخت در وضعیت بهتری نسبت به شکل تیغه‌ها در مخازن دیگر قرار گرفته‌است.
    کلید واژگان
    تلاطم
    مخزن سوخت هواپیمای مدل
    شبیه‌سازی عددی حجم سیال
    تیغه میراکننده
    دینامیک سیالات محاسباتی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2019-06-22
    1398-04-01
    ناشر
    دانشگاه صنعتی شاهرود
    Shahrood University of Technology
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران
    دانشیار، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران
    کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران
    کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، تهران

    شاپا
    2251-9475
    2251-9483
    URI
    https://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2019.7964.2809
    http://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1564.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/195038

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب