نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorبراتی, احسانfa_IR
dc.contributor.authorمهدیان, اصغرfa_IR
dc.contributor.authorدهقانی, مهردادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T01:14:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T01:14:16Z
dc.date.available1399-07-09T01:14:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T01:14:16Z
dc.date.issued2018-06-22en_US
dc.date.issued1397-04-01fa_IR
dc.date.submitted2018-02-06en_US
dc.date.submitted1396-11-17fa_IR
dc.identifier.citationبراتی, احسان, مهدیان, اصغر, دهقانی, مهرداد. (1397). تحلیل بار ضربه ای وارد شونده به صفحات ترمیم کننده باند فرودگاه با درنظر گرفتن تغییر شکل تایر هواپیما. مکانیک سازه ها و شاره ها, 8(2), 69-79. doi: 10.22044/jsfm.2018.6536.2569fa_IR
dc.identifier.issn2251-9475
dc.identifier.issn2251-9483
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2018.6536.2569
dc.identifier.urihttp://jsfm.shahroodut.ac.ir/article_1304.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194941
dc.description.abstractهدف از این مقاله، بررسی استحکام صفحات آلومینیومی 6061-T6 ترمیم کننده باند فرودگاه تحت ضربه‌ی ناشی از فرود هواپیما، با درنظر گرفتن اثرات دمپینگ تایر هواپیما می‌باشد. تایر هواپیما، با استفاده از معیار ماده‌ی هایپرالاستیک مونی ـ ریولین مدل‌ شد. پارامترهای تأثیر گذار بر استحکام صفحات شامل تغییر سرعت‌ عمودی در مقادیر 5/1، 2، 5/2 و 3 متر بر ثانیه و سرعت افقی در مقادیر 42، 45، 50، 55 و 60 متر بر ثانیه، و شاخص خاک در مقادیر 5، 10، 15، 20 و 25 و عمق خاک در مقادیر 160، 200، 300 و 500 میلیمتر، بررسی شد. نتایج نشان دادند که با افزایش سرعت‌های عمودی و افقی فرود، تنش ایجاد شده در این صفحات افزایش می‌یابد، اما با افزایش مقدار شاخص خاک، تنش کاهش می‌یابد. در عین حال عمق‌های بیش از 300 میلیمتر برای مدل‌سازی عمق خاک تاثیر معناداری در تنش‌های به‌وجود آمده در صفحات ندارد. مقدار توصیه شده برای ایجاد یک شرایط مناسب و ایمن برای مقادیر شاخص خاک برابر 15 و یا بالاتر به دست آمده است. مقایسه نتایج به دست آمده با نتایج حاصل از عدم لحاظ نمودن اثر دمپینگ تایر نشان داده است که بدون درنظر گرفتن اثرات دمپینگ، تنش‌ها 15 درصد بزرگتر می‌باشند.fa_IR
dc.format.extent1240
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه صنعتی شاهرودfa_IR
dc.publisherShahrood University of Technologyen_US
dc.relation.ispartofمکانیک سازه ها و شاره هاfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Solid and Fluid Mechanicsen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22044/jsfm.2018.6536.2569
dc.subjectصفحات ترمیم کننده باندfa_IR
dc.subjectآلیاژ آلومینیوم 6061-T6fa_IR
dc.subjectتایرfa_IR
dc.subjectهایپرالاستیکfa_IR
dc.subjectشاخص خاکfa_IR
dc.subjectتحلیل تنشfa_IR
dc.titleتحلیل بار ضربه ای وارد شونده به صفحات ترمیم کننده باند فرودگاه با درنظر گرفتن تغییر شکل تایر هواپیماfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله مستقلfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مجتمع دانشگاهی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شاهین شهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار، مجتمع دانشگاهی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شاهین شهر، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد، مجتمع دانشگاهی مکانیک، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، شاهین شهر، ایرانfa_IR
dc.citation.volume8
dc.citation.issue2
dc.citation.spage69
dc.citation.epage79


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد