• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی
    • دوره 13, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات برنامه ریزی سکونتگاه های انسانی
    • دوره 13, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی میزان رضایتمندی ساکنان محله سیروس تهران از خدمات شهرداری

    (ندگان)پدیدآور
    پارسا( پشاه آبادی), شهرامپوراحمد, احمدحاجی, مهساجعفری, اسماعیل
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.357 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رضایتمندی مفهومی پیچیده ، چندگانه و مرتبط با مفاهیم دیگر و متاثر از زمان ، مکان و ارزش­های فردی و اجتماعی است و تنها راه مطالعه این مفهوم بررسی لایه­های درونی آن است. هدف این تحقیق سنجش میزان رضایتمندی و آزردگی ساکنین از کیفیت خدمات شهری در محله سیروس تهران (شهرداری منطقه 12) است. که برمبنای شش شاخص (امنیت و ایمنی، بهداشت و نظافت، زیبایی، رفاهی- اجتماعی، معابر و دسترسی ها و وضعیت نظارتی) مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین میزان و درجه اهمیت شاخص­ها از نظر ساکنان و نحوه ارتباط آن­ها با شهرداری نیز مورد بررسی قرار گرفت. روش تحقیق دراین پژوهش توصیفی – تحلیلی می­باشد و حجم نمونه­ها براساس مدل کوکران 200 مورد انتخاب شد. جامعه آماری کل ساکنین محله سیروس تهران (منطقه 12، محله 17) می­باشد و نمونه گیری مورد استفاده از نوع خوشه­ای توام با تصادفی ساده است. رویکرد حاکم بر تحقیق ترکیبی (عینی - ذهنی) می­باشد. نتایج این تحقیق نشان می­دهد که میزان رضایتمندی ساکنان از خدمات شهری متفاوت اما در کل  متوسط به پایین بوده است و برخلاف باورهای رایج کارشناس محور که به خصوصیات فیزیکی اهمیت بیشتری داده اندفاکتورهای اجتماعی (ایمنی ، امنیت و زیبایی) در نزد ساکنان از اهمیت و جایگاه بالاتری نسبت به بقیه شاخص­ها برخوردار بوده­اند. اولویت بندی اقدامات در این محله براساس خواسته­ها و ترجیحات ساکنین به ترتیب شامل: 1. ارتقاء   2. تثبیت   3. ارزیابی 4. مونیتورینگ می­باشد.
    کلید واژگان
    رضایتمندی
    کیفیت خدمات
    خدمات شهری
    ماتریس اهمیت– رضایت
    محله سیروس

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
    Islamic Azad University, Rasht Branch
    سازمان پدید آورنده
    دانش آموخته دکترا، جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استاد گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد شهرسازی، دانشگاه هنر، تهران، ایران
    دانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران

    شاپا
    2538-5968
    2538-595X
    URI
    http://jshsp.iaurasht.ac.ir/article_664026.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/194395

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب