سنجش میزان رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری (مطالعه موردی: شهر زاهدان)
(ندگان)پدیدآور
کریمیان بستانی, مریمبلوچی, عثمانجوبه, صاحبدادنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
دراین مقاله رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری در زمینه ارائه خدمات عمومی باروش توصیفی تحلیلی(آماری) مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. گردآوری اطلاعات ازطریق پرسشنامه باحجم نمونه 275 نفر در سطح سه منطقه شهری در شهر زاهدان انجام شده است. براساس نتایج به دست آمده سطح رضایت در 91 درصدشهروندان متوسط و پایین تر از آن است. آزمون T تک نمونه متوسط به پایین بودن رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری و همچنین خدمات عمومی ارائه شده توسط شهرداری زاهدان را تأیید می کند. طبق آزمون رگرسیون گام به گام بعد اجتماعی باضریب تعیین (R2 ) 683/0،بیشترین تأثیر رابرسطح رضایتمندی داشته است. همچنین مقداربتای به دست آمده نشان می دهدکه بعدرفاهی به اندازه305 تغییر برانحراف معیار میزان رضایت ازعملکردشهرداری درزمین هارائه خدمات عمومی تأثیرمی گذارد و بیشترین اثر را در میزان رضایت دارد. آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤید وجود همبستگی بالا و معناداری بین دو متغیر میزان رضایتمندی و خدمات عمومی ارائه شده است. اما آزمونهای تحلیل واریانس دو راهه و T دو متغیره وجود هیچگونه رابط های بین متغیرهای جمعیت شناختی(سن،جنسیت) ومیزان رضایتمندی شهروندان را تأیید نمی کنند.
کلید واژگان
رضایتمندیشهروندان
خدمات عمومی
عملکرد شهرداری
شهر زاهدان
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2013-05-221392-03-01
ناشر
دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتIslamic Azad University, Rasht Branch
سازمان پدید آورنده
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زاهدان، گروه جغرافیا، زاهدا، ایراندانش آموخته کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زاهدان، زاهدان، ایران
دانش آموخته کارشناسی جغرافیا و برنامه ریزی روستایی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد زاهدان، زاهدان، ایران
شاپا
2538-59682538-595X




